تبلیغات
تبلیغات
تبلیغات
تبلیغات
تبلیغات
تاثیر فنگ شویی ذهن و مدیتیشن
تاثیر فنگ شویی ذهن و مدیتیشن

تاثیر فنگ شویی ذهن و مدیتیشن

فنگ شویی ذهن چه تاثیری در زندگی روزانه دارد

فنگ شویی ذهن یکی از مهم‌ترین مواردی است که می‌تواند بر روی همه امور زندگی ما از جمله جسم ، روح ، محیط پیرامون ما و… تأثیرگذار باشد.

فنگ شویی ذهن و چگونگی تأثیر آن بر زندگی

افکار ما ، که بخش نامریی انسانیت ماست ، وضعیت زندگی خاکی ما را از هر حیث تعیین می‌کند. از سوی دیگر در قلمرو نامریی وجود، بخش حقیقی‌مان که روح نامیده می‌شود آشیان دارد. روح نه تجزیه می‌شود و نه پیر می‌گردد از ساحت زمان خارج است ، حقیقتی جاوید و ابدی است. درحالی‌که افکارمان ، نماینده بخش بزرگ‌تر انسانیت ماست. فکر و روح ، نودونه درصد بخش بزرگ‌تر انسانیت ماست.

در فنگ شویی ذهن شما باید اولین قدم را اجرا کنید و آن این است که باید ذهن خود را از افکار و هر آنچه که نباید در ذهن ما باشد خالی کنید تا زمانی که شیارهای مغزی ما از افکار منفی و بی‌اثر پر باشد، فضا و جای خالی ندارید تا بتوانید به خواسته‌ها و آرزوهایتان فکر و دست پیدا کنید. ذهن ما نیز مانند محیط ما باید خالی باشد تا انرژی‌های جدید فضا برای ورود داشته باشند.

برای فنگ شویی ذهن یک فرمول به شما آموزش خواهیم داد که برگرفته از کتاب وین دایر می‌باشد. در این فرمول عبارت    “واقعاً” چهار بار تکرار شده است. ” آنچه شما واقعاً ، واقعاً ، واقعاً ، واقعاً بخواهید ، آن را به دست خواهید آورد.”

اولین واقعاً برای فنگ شویی ذهن

اولین واقعاً بر خواسته واقعی شما تأکید دارد! در این مرحله شما تصویر آرزوی خود را در ذهن ترسیم می‌کنید. این آرزو ممکن است تصاحب یک اتومبیل ، ارتقا مقام ، کاهش وزن ، ترک اعتیاد و … باشد

دومین واقعاً برای فنگ شویی ذهن

دومین واقعاً بر آرزوی واقعی شما اصرار می‌ورزد! تردیدی نیست که بین داشتن تصویری در ذهن بر اساس یک خواسته و تصویری که بر مبنای یک میل و آرزو ست ، فرق است . بطلبید و آن را دریافت خواهید کرد. به‌طور مثال بگویید:”خدایا، از تو تقاضا می‌کنم که این تصویر را به‌صورت عینی تحقق بخشی” ذکر چنین عبارتی ضمیر باطن شما را از این ایده سرشار می‌سازد و راه را برای ظهور اثرات شگرف این آرمان و یا تصویر هموار می‌کند.

سومین واقعاً برای فنگ شویی ذهن

سومین واقعاً بر عزم و جزم واقعی پافشاری می‌کند! اکنون وقت آن است تصویری که از خواسته و آرزویتان شکل‌گرفته در عبارتی که نشانگر عزم و اراده راستین شماست تثبیت شود. بگویید:” قصد دارم این تصویر را با همکاری… در دنیای خویش تحقق‌بخشم.” می‌توانید هر نامی را که برای هشیاری خلاقه قائلید در بخش نقطه‌چین بنویسید. این عنوان می‌تواند خدا، نور باطن، هوش کیهانی، خود بیکران و غیره باشد. این مرحله با شک و تردید ابداً سازگار نیست. نمی‌توانید بگویید:” اگر امور بر وفق مراد بود”، “اگر شانس به من رو آورد.” عبارت برانگیخته از عزم و اراده راستین شما باشد.

چهارمین واقعاً برای فنگ شویی ذهن

چهارمین واقعاً بر شور و اشتیاق واقعی تأکید دارد! در این مرحله نباید به کسی اجازه دهید که دلسردتان کند و یا از شور و اشتیاقتان نسبت به هدفی که دنبال می‌کنید بکاهد، در برابر نقطه‌نظرهای منفی دیگران مقاومت کنید.

افرادی که واقعاً ، واقعاً در جذب خواسته‌ها و آرزوهایشان موفق و کامیاب‌اند، به بخت و اقبال خود متکی نیستند و کاسه و کوزه بی‌تحرکی خود را بر سر دنیای فانی نمی‌شکنند. بلکه با پیروی از فرمول :” آنچه شما واقعاً، واقعاً ، واقعاً ، واقعاً بخواهید، آن را به دست خواهید آورد.” به‌پیش می‌تازند و آمال و آرزوهایشان را جامه عمل می‌پوشانند.

در اصل فنگ شویی ذهن مغناطیسی یا آهن‌ربایی حاکم برجهان مادی و جذب ثروت ، سلامتی و.. در دنیای روحی ما نیز مصداق دارد. به بیانی دیگر فکر و ذهن و احساس دارای انرژی مغناطیسی بوده و انرژی مشابه خود را در طبیعت جذب می‌کند. به‌عبارت‌ دیگر میدان انرژی حاصل از هر فکر مسلط و غالب ، به‌طور متراکم باقی‌مانده و انسان را تحت تأثیر رویدادها و تجربه‌ها و افراد هم‌طیف خود پیش می‌راند.

 

 


برچسب ها : ,,,,,,,,,,,,,,,,
قدرت ذهن نیمه هوشیار چگونه می تواند مسیر موفقیت را هموار کند
قدرت ذهن نیمه هوشیار چگونه می تواند مسیر موفقیت را هموار کند

قدرت ذهن نیمه هوشیار چگونه می تواند مسیر موفقیت را هموار کند

 

قدرت ذهن نیمه هوشیار  _ ذهن نیمه هوشیار شامل آن فراستی است که در آن هر انگیزه فکری که به کمک حواس پنج گانه به ذهن هوشیار می رسد طبقه بندی و ضبط می شود. از ذهن نیمه هوشیار است که افکار را می توان به یاد آورد، درست به همان شکل که می توان با بیرون کشیدن نامه ها از پرنده ها به متون آنها توجه نمود.

ذهن نیمه هوشیار افکار یا احساسات را بدون توجه به ماهیت آنها در خود نگه می دارد. می توانید داوطلبانه در ذهن نیمه هوشیار خود، برنامهٔ اندیشه و یا هدفی را که می خواهید آن را به معادل فیزیکی یا پولی آن تبدیل کنید بسپارید. ذهن نیمه هوشیار انسان شب و روز فعال است. ذهن نیمه هوشیار با استفاده از فراست بی انتها می تواند امیال شخصی را به معادل فیزیکی آن تبدیل کند.

امکان کنترل صددرصد ذهن نیمه هوشیار وجود ندارد ، اما می توانید به راحتی برنامه، میل و هدف خود را به آن منتقل کنید. به دلایل و شواهد مختلف می توان گفت که ذهن نیمه هوشیار میان ذهن محدود انسان و فراست بی انتها ارتباط برقرار می سازد. این رابطه ای است که به کمک آن می توان از فراست بی انتها به سود خود استفاده کرد.

قدرت ذهن نیمه هوشیار  _ چگونه می توان از ذهن نیمه هوشیار برای تلاش خلاق استفاده نمود؟ اطلاعات انسان در زمینه ذهن نیمه هوشیار بسیار محدود است ، اما با توجه به یافته های علمی می توانید از آن کمک گرفته و امیال خود را به معادل های فیزیکی و مالی تبدیل کنید.

اگر در نخستین اقدام خود به این مهم موفق نشدید، ناراحت نشوید. بدانید که ذهن نیمه هوشیار می تواند خود به خود و تنها به کمک عادت، هدایت شود. به طور مثال می توانید از جملات مثبت تاکیدی برای تلقین مثبت استفاده کنید.

صبر و شکیبایی را از دست ندهید؛ مداومت و پشتکار را فراموش نکنید. به خاطر داشته باشید که ذهن نیمه هوشیار شما داوطلبانه عمل می کند. در اینجا طبیعتا به این نتیجه می رسید که اندیشیدن به ترس و فقر و سایر افکار منفی محرکی برای ذهن نیمه هوشیار شما هستند، مگر آنکه بتوانید این تکانش ها را در کنترل بگیرید و آن را به گونه ای مطلوب تر تغذیه کنید.

ذهن نیمه هوشیار بیکار باقی نمی ماند. اگر در ذهن نیمه هوشیار خود میلی نکارید، تحت تأثیر هر اندیشه ای که به آن برسد واکنش نشان می دهید. می دانیم که انگیزه های فکری، از منفی گرفته تا مثبت، پیوسته به ذهن نیمه هوشیار ما می رسند. در حال حاضر کافیست به خاطر داشته باشید که با توجه به آنچه ‌بدون علم و اطلاع شما به ذهن تان می رسند زندگی می کنید. برخی از این افکار منفی و گروهی دیگر مثبت هستند. در این مرحله باید ذهن نیمه هوشیار خود را به روی انگیزه های منفی ببندید. باید به جای آن افکار مثبت را به ذهن نیمه هوشیار خود هدایت کنید. وقتی به این مرحله می رسید، کلید گشودن ذهن نیمه هوشیار خود را در اختیار دارید. می توانید آن را چنان کنترل کنید که هیچ اندیشهٔ نامطلوبی نتواند بر ذهن نیمه هوشیار شما اثر بگذارد.

بدانید هر چه را انسان خلق می کند، به شکل یک انگیزه فکری است. انسان تا چیزی را در اندیشهٔ خود نبیند، نمی تواند آن را خلق کند. انگیزه فکری به کمک نیروی تصور و تخیل می تواند به برنامه تبدیل شود. وقتی تخیل و تصور انسان تحت کنترل درآید، می توان از آن برای ایجاد برنامه یا هدف هایی که منجر به موفقیت در حرفهٔ اشخاص می شوند استفاده کرد. انگیزه های فکری برای آنکه تبدیل به معادل های فیزیکی خود شوند باید ابتدا از مسیر تخیل و تصور عبور کرده و با ایمان و اعتقاد همراه شوند. درهم آمیختن ایمان با برنامه یا هدف تنها به کمک تصور و تخیل امکان پذیر است. با توجه به این گفتار به روشنی مشخص است که استفادهٔ داوطلبانه از ذهن نیمه هوشیار مستلزم هماهنگی و استفاده از همهٔ اصول است.

 


برچسب ها : ,,,,,,,,,,,,,,,,
چگونه با معجزه کلام در کائنات جذب خواسته داشته باشیم؟
چگونه با معجزه کلام در کائنات جذب خواسته داشته باشیم؟

چگونه با معجزه کلام در کائنات جذب خواسته داشته باشیم؟

 

معجزه کلام در کائنات _ کلام تو عصای معجزه گر توست یعنی چه ؟ آیا با استفاده از نفوذ و قدرت کلام میشود به خواسته های خود رسید. در این مقاله از سایت ریلکس سام وان برگزیده ای از سخنان و جملات جول اوستین را درباره معجزه کلام خواهید خواند.

انسان از آغاز خلقتش به نوعی با همنوعانش سخن می گفته است شاید سخن و کلامی نبوده اما با زبان بدن و نقاشی های مختلف ، به هم نشان می دادند که چه می خواهند و در واقع با همدیگر سخن می گفتند، به هر حال بعد از آنکه انسان توانست صحبت کند به راحتی آنچه که می خواست را عنوان می کرد.

امروزه محققان و دانشمندان گفته اند که کلام انسان نه تنها باعث راحت شدن زندگیش هست بلکه معجزه ای در کلام وجود دارد که با دانستن آن و عمل کردن بدان نتایج شگفت انگیزی از موفقیت ها و دستیابی به آرزوها رخ می دهد.

کلام تو در کائنات معجزه می کند

آیا می دانید زمانی که شروع به صحبت کردن می کنید در واقع در حال خلق کردن هستید و به سخنانتان حق زندگی کردن می دهید؛ بله کلمات قدرت سازندگی دارند. اگر شما بخواهید که ثروت کسب کنید یا سلامتی و شفا بگیرید ایمان به آنها خوب است اما زمانی که کلماتِ خواستن ثروت و یا شفا را ادا می کنید به آن اجازه می دهید که اتفاق بیفتد. احساس شما در کلامتان قرار می گیرد و به سمت کائنات می رود و جهان هستی دست به کار می شود.

معجزه در کلام شماست وقتی کلام را با احساس مثبت بیان می کنید ثروت، شفا، آزادی و آرامش را به دست می آورید. اما چگونه ؟

حتما در اطرافیانتان کسانی رو دیده اید که از بیماری در رنج هستند و مدام در مورد آزمایش هایشان و یا در مورد عدم بهبودی صحبت می کنند و شما در نتیجه می بینید که همان را به زندگی خود با کلامشان دعوت می کنند، چون وقتی در حال گفتن این هستند که من اصلا خوب نمی شوم و این بیماری مرا از پای در می آورد و با احساس کامل غم و رنج آن را بیان می کنند، بنابراین این کلام با احساسی که از آن ساطع می شود همان را و یا مشابه آن را جذب می کند.

در جای دیگر شنیده ای یا خودتان دیده اید که مردم شفا گرفته اندغ آنها نیز با کلام خود باعث شفا و سلامتی شده اند آنها خالصانه و با ایمانی قوی کلام شفا را بر زبان آورده اند. به چیزهای منفی با کلام و سخنان خود جان ندهید اگر احساس ضعف دارید بگویید که قوی هستید و این را تکرار کنید اگر بدون اعتماد به نفس هستید بگویید که از اعتماد به نفس کافی برخوردارید و این را تکرار کنید.

آیا فقط باید کلام منفی نگوییم؟

در این بحث منکر واقعیت نمی شویم اما واقعیت نیز همان چیزی هست که ما خودمان با احساس و کلاممان آن را خلق کرده ایم برخی افراد هستند که می گویند من کلام منفی نمی گویم همین کافیست اما این تنها کافی نیست بلکه باید کلامی گفته شود و آن هم کلام مثبت است.

بگویید که من عمری طولانی دارم عمری پر از فراوانی ها و ثروت دارم حتی اگر ثروتی ندارید شکرگزار باشید و بگویید که ثروت در حال ورود به زندگی من است و این سخن را با حس خود هماهنگ کنید.

 

 

 


برچسب ها : ,,,,,,,,,,,,,,,,
چشم سوم را چگونه فعال کنیم؟
چشم سوم را چگونه فعال کنیم؟

چشم سوم را چگونه فعال کنیم؟

چشم سوم و روشهایی آسان و کاربردی برای باز نمودن آن

 

چشم سوم چیست؟

چشم سوم یکی از هفت چاکرای اصلی در بدن است، یعنی چاکرای ششم. از چشم سر برای دید عادی استفاده می شود و از چشم سوم برای بیداری معنوی و ارتباط با کائنات استفاده می شود. رنگ این چاکرا ، نیلی رنگ می باشد و در فاصله بین دو ابرو و کمی بالاتر قرار دارد. در حین انجام مراقبه نیز از این چاکرای چشم سوم  برای تمرکز استفاده می شود.

همچنین برای تصویرسازی و تجسم اهداف نیز چشم سوم مورد استفاده قرار می گیرد. چشم سوم مرکز اتصال سه کانال انرژی آیدا، پینگالا، سوشومنا می باشد که با ادغام انرژی کیهانی و قمری و خورشیدی در فرد بیداری روحی ایجاد می کند و در هنگام بیداری این فرد، قدرت روشن بینی، روشن شنوی، تله پاتی و پیشگویی پدیدار می گردد.

چاکرای ششم را به نام های آجنا چاکرا ، چاکرای پیشانی، چاکرای نور، چاکرای بصیرت، چشم دل، چشم درون ،دیده ی دریا و…. می نامند. چشم سوم در کالبد اثیری ما قرار دارد و نسبت به کالبد فیزیکی لطیف تر و رقیق تر می باشد. چشم سوم وجود خارجی دارد، اما فیزیکی و مادی نیست، بلکه متافیزیکی و اثری می باشد ، پس نمی توان گفت چون کیفیت فیزیکی ندارد، پس وجود هم ندارد.

 

چاکرای چشم سوم مرکز فرماندهی بر دیگر چاکراها و مسئول نظارت بر ذهن است. این چاکرا پل ارتباطی بین بعد فیزیکی و متافیزکی انسان است. شناخت چشم سوم از دیرباز در میان اقوام مرسوم بوده است، و در برخی از مذاهب مثل هندوها، جزیی از آیین مذهبی شان به شمار می رود که روزانه حداقل یکبار پودری نیلی رنگ را به صورت نقطه ای برای فعال سازی و تحریک چشم سوم در این قسمت می گذاشتند. مسلمانان نیز در هر شبانه روز 17 رکعت نماز بجا می آورند و در هر رکعت دوبار پیشانی را به سجده می گذارند و چشم سوم را تحریک و فعال می کند. در اسلام خواندن نماز معراج مؤمن و سجده یعنی عروج به عالم معنا می باشد. پس مطمئناً فعال سازی این چاکرا بسیار ارزشمند و مهم بوده است و خداوندی که همه انسان ها را دوست دارد، این اعمال عبادی را توصیه کرده است تا به این وسیله انسان تعالی یابد و به بصیرت و آگاهی معنوی دست پیدا کند.

پیامبر اکرم  (ص) می فرماید:  آن گاه که خداوند خیر بنده اش را بخواهد، چشم دل بنده اش را می گشاید تا ببینید آن چه که با چشم سر نمی توان دید و غایب است.

کاربرد چشم سوم چیست؟

همان طور که گفته شده، چشم سوم پلی ارتباطی بین ضمیر خودآگاه و ضمیر ناخودآگاه، مغز و ذهن و فیزیک و متافیزیک می باشد. چشم سوم شاه راهی برای رفتن به فراسوی مکان و زمان می باشد. یعنی اینکه زمانی که جسم ما در لحظه حال است نمی تواند همزمان در گذشته و یا آینده هم حضور داشته باشد و یا لحظه ای که در یک مکان است نمی تواند در همان لحظه در یک مکان دیگر نیز حضور داشته باشد. اما این وضعیت در مورد کالبد متافیزکی انسان صدق نمی کند.

 

پس در واقع با چشم سوم می توان به تمام مکان ها و زمان های عالم مادی و ماورایی سفر کرد. به عبارت دیگر چشم سوم دریچه ورود  انسان به دنیای معنویت است. چشم سوم همچنین ابزاری برای تله پاتی می باشد. تله پاتی یعنی دور آگاهی و ایجاد ارتباط از طریق افکار بدون استفاده از حواس پنجگانه و فعل و انفعالات فیزیکی. اگر چشم سوم فعال باشد می توان از طریق تله پاتی ارتباط برقرار کرد. مثل احساسی که از بین عشاق واقعی  وجود دارد و ممکن است از فرسنگ ها دورتر با هم در ارتباطند و این دلیلی به جز امواج مغزی هماهنگ و یکسان در آن ها نیست که عاملش عشق است.

با این توضیحات شما می توانید برای هر شخصی پیام بفرستید. البته باید بتوانید بر روی چشم سوم خود تمرکز کنید و در این هنگام تصویر شخص مورد نظر را در ذهن خود تجسم کنید و  با تجسم خلاق خود او را در حال دریافت پیام ببینید.

چشم سوم کانال ارتباطی با ضمیر ناخودآگاه و مرکز نیروی درونی ماست، بهمین علت از اهمیت ویژه ای برخوردار است. ضمیر ناخودآگاه عاملی است که می تواند ما را به اهداف مان برساند و با برنامه ریزی مجدد ضمیر ناخودآگاه می توان به تمام خواسته ها دست پیدا کرد. از طریق چشم سوم می توان با خود برتر ارتباط برقرار کرد. قدرت ذهن، خرد، عقل، درک شهودی و بصیرت در چشم سوم نهفته است.

جالب است بدانید که تمام افکار و احساساتی که ما به چشم سوم می فرستیم، انرژی جذب می کنند تا در نهایت از طریق قانون جذب به واقعیتی در دنیای مادی تبدیل شوند. ممکن است فوراً اتفاق بیفتند و یا شاید کمی طول بکشد، اما بالاخره چیزی که تصور و تجسم کرده ایم دوباره ظاهر و نمایان می شوند و در واقع خلق می شوند.

پس با این تفاسیر چشم سوم همه چیز را خلق می کند، در نتیجه بهتر است همیشه برای خودمان و دیگران چیزهای خوب طلب کنیم، آرزوی خوب و خیر داشتن برای دیگران به ما آرامش می دهد و همچنین بدخواهی برای دیگران حس ناخوشایندی در ما ایجاد می کند، پس برای آرامش خودمان هم که شده برای تمام موجودات چیزی جز خیر و آرامش نخواهیم و مراقب کارما ی اعمال خود باشیم.

 

 

 


برچسب ها : ,,,,,,,,,,,,,,,,
اسرار باز شدن چشم سوم چیست
اسرار باز شدن چشم سوم چیست

اسرار باز شدن چشم سوم چیست

باز شدن چشم سوم چه فوایدی دارد ؟

 

چشم سوم در اصل یک غده بنام پینه آل Pineal یا غده صنوبری است که در مرکز مغز هر انسانی وجود دارد ، این غده به حالت فیزیکی است ، اما قابلیت های متافیزیکی دارد ، ( فیزیکی یعنی قابل لمس ، متافیزیکی یعنی غیر قابل لمس ) دقیقا همانند جسم و روحتان. چشمسوم

با تحریک کردن و یا فعال کردن این غده‌ی الهی ، انسان از بصیرت و آگاهی و همچنین شهود غیر قابل وصفی برخوردار می شود ، قدرت تجسم خلاق و تمرکز ذهن افزایش پیدا کرده و براحتی میتواند در دو راهی های زندگیش راه درست را تشخیص دهد.

چشم سوم وسیله ای است برای پیش بینی، آینده نگری، روشن بینی و … که بدون استفاده از دو چشم ظاهری انجام می شود. روشن بینی به معنای دریافت و تجزیه و تحلیل اطلاعات بدون استفاده از چشم جسمی می باشد.

چشم سوم یک تعریف از چشم درونی انسان است که در فرهنگ های مختلف به اسم مادر چاکرا ها نامیده می شود . این چشم درونی در کل چشم سوم نامیده می‌شود به خاطر اینکه تنها عضوی در جسم انسان است که ساختاری شبیه به چشم انسان دارد و با فعال شدن آن انسان قادر به دیدن چیزهایی میشود که با دو چشم معمولی قابل دیدن نیست.

نام این عضو پینه آل است ، یک عضو کوچک که در وسط مغز قرار دارد. این عضو وظیفه اش ترشح هورمون های مختلفی می باشد ، مثل ملاتونین . ملاتونین مسئول خواب و بیداری انسان می باشد . ترشح هورمون ملاتونین دی ام تی باعث می‌شود که انسان قادر به دیدن چیزهای خارق العاده شود که با چشم های معمولی دیده نمی‌شود. این هورمون به غیر از اینکه در مغز انسان تولید می‌شود در بعضی از گیاهان نادر مثل آیوواسکا در جنوب آمریکا پیدا می‌شود که استفاده از آن باعث رسیدن انسان به یک هوشیاری بالاتر می شود. چشمسوم

از آنجایی که چشم سوم (آجنا) بین دو ابرو قرار دارد، هنگامی که چاکرای ششم تان درحال باز شدن باشد، احساس فشار و درد و یا حتی خستگی در این ناحیه خواهید داشت. حتی ممکن است گاهی اوقات در این ناحیه احساس گرمای شدیدی داشته باشید. چشمسوم

چشم سوم یکی از هفت چاکرای اصلی در بدن است، یعنی چاکرای ششم. از چشم سر برای دید عادی استفاده می شود و از چشم سوم برای بیداری معنوی و ارتباط با کائنات . رنگ این چاکرا، نیلی رنگ می باشد و در فاصله بین دو ابرو و کمی بالاتر قرار دارد. در حین انجام مراقبه نیز از چاکرای چشم سوم برای تمرکز استفاده می شود.

تذکر مهم : قبل از تمرین برای باز کردن چشم سوم حتما باید هفت چاکرا پاکسازی و فعال شوند، در غیر اینصورت آلودگی های موجود در چاکراها در درون پخش شده و تجربیات ناخوشایندی به همراه دارد. پس برای رسیدن به آرامش و همچنین سلامتی چاکراها قبل از هر چیز ، هفت چاکرا را پاکسازی نمایید و پس از آن بر روی هر چاکرایی که مدنظر شماست می توانید تمرینات بیشتری انجام دهید. ترتیب پاکسازی هفت چاکرا بسیار با اهمیت است، باید از چاکرای اول شروع به پاکسازی کنید. به هیچ عنوان بدون آگاهی اقدام به این کار نکنید. بهتر است مقالات زیادی که در مورد هفت چاکرا به تفکیک در سایت ما نوشته شده را مطالعه کنید.

 

کاراکتر افراد متعلق به چاکرای چشم سوم

چاکرای ششم چشمه الهامات و قوه تخیل و احساسات است. این چاکرا ارتباط دهنده ی انسان با دنیای روح بوده و این امکان را برای ما به وجود می آورد که افکار روزانه مان را مهار کنیم و دوگانگی موجود میان روح و رفتار را که بر گرفته از ذهن است مغلوب نموده، و یکی شویم.
موضوع اصلی مربوط به افراد متعلق به این چاکرا آگاهی و خودشناسی می باشد. مرگ منیت این افراد مقارن با شکوفایی و به کمال رسیدن آنهاست و هدف این افراد شناختن دنیای امروزی و پی بردن به هدف آفرینش جهان و موجودات آن است.
کسانی که این چاکرا در آنها فعال است قوه تخیل بالایی دارند و هر مشکلی که برای دیگران غیر قابل حل است و غیر قابل تحمل به نظر می رسد؛ از نظر آنها همیشه راه حلی برای آن موجود است و چون قوی تخیل بالایی دارند همیشه چیز جدیدی برای ارائه به جهان و جهانیان دارند.
افراد متعلق به این چاکرا می توانند به رشد و شکوفایی کمال و روشنی ضمیر برسند و یا به عنوان استاد و راهنما در مسیر شناخت معرفت و حق، یا به عنوان هنرمند فعالیت کنند.
این افراد در جایگاه هنرمند ، تحت تاثیر نظرات و عقاید دیگران قرار نمی گیرند ، بلکه فقط به الهامات و قوه ی ادراک بالای خود توجه دارند. در جایگاه شفا دهنده، هم چون یک شفاگر عمل می کنند و برای هر کس که با او مواجه شوند ، دعای خیر می کنند.

چشمسوم ما را قادر ميسازد كه از تجربه ها درس بگيريم. چشم سوم مركز هوش عاطفي و استدلال شهودي ما است و بصيرت دروني ما را تا زماني كه مانعي در برابر آن وجود نداشته باشد، افزايش ميدهد. چشمسوم
اغلب افكار سرنوشت ساز در زندگي مان توسط الگوهاي احساسیِ سركوب شده كنترل مي شود و با اعتقادات و تعصبات ما و ديگران برنامه ريزي ميشود و اغلب ذهن ما فرمانده نيست، بلكه در خدمت افكار تلمبار شده احساسي است كه عموما بر ما مسلط مي شوند.

با رشد آگاهي و باز شدن روزافزون چشم سوم ميتوانيم اين روند را با آگاهي بيشتري كنترل كنيم و قدرت تجسم مان مي تواند انرژي را براي تحقق بخشيدن خواسته ها بيافريند . در تلفيق با چاكراي قلب (چاکرای متعادل قلب)  مي توانيم انرژی هاي سلامتی بفرستيم ، چه براي آنچه در دسترس است و چه براي فاصله دور.

هر چقدر چاكراي چشمسوم رشد بيشتري داشته باشد ، افكار شما بيشتر بر اساس آگاهي دروني از حقيقت است . محدوديتهاي تفكر منطقي ، كاملا متعالي خواهد شد . افكارتان بصورت نوشته در خواهد آمد و اطلاعاتي را كه از كرات ديگر خلقت بدست مي آوريد با توانايي در حال رشد آگاهيِ تام خود تلفيق مي كنيد. تجلی های منفی این چاکرا ، توهم، روان رنجوری، بی کفایتی و… است.

به افرادی که مستعد ابتلای به انواع ترس و بیم هستند و افرادی که تمایل به دروغ گویی دارند و یا سرکش و نافرمان هستند و یا حتی دزدی می‌کنند ، به آجنا چاکرای آنها باید ریکی داد. همچنین برای درمان ذهنی و احساسیِ ضربه‌ای که ناشی از حادثه یا اتفاقی که در گذشته رخ داده نیز ، باید به این چاکرا ریکی داد.

 

در بدن دو مرکز اراده وجود دارد، یکی از آنها چاکرا خورشیدی و دیگری چشمسوم میباشد. به محض اینکه آجنا فعال شود انسان درمی یابد که تنها نیست و با جهان های دیگر هم میتواند ارتباط برقرار کند. ارسال ریکی به چاکرا ششم ،چهارم و سوم رها کننده تنش های عصبی و استرس است.

لازم به ذکر است که باز شدن پیش‌رس این مرکز به کمک مواد توهم‌زا ممکن است در فرد صرع، اغما و یا ناسازگاری روحی ایجاد می نماید.

همچنین در مواردی که ذهن با ذات انطباق ندارد، به این ناحیه باید ریکی داده شود. زمانی که حساسیت به نور ( روشنایی زننده ) وجود دارد. به طوری که سبب سردرد می شود، باید به این ناحیه همراه با شبکه خورشیدی ریکی داده شود.

عوامل مختلفی بر هاله، چاکراها و به خصوص چشمسوم تأثیرات منفی اعمال میکنند. خستگی و کوفتگی، زیاده روی در میل و عمل جنسی، زیاده روی در خوردن به خصوص خوردن گوشت، زیاده‌روی در خوابیدن به خصوص در سحرگاهان، زیاده‌روی در صحبت کردن به خصوص صحبتهای منفی از جمله عواملی هستند که بر چشم سوم تأثیر منفی میگذارند. هم‌چنین تفکرات منفی و منحرف، احساسات منفی و منحرف، عدم تعادل در احساسات، رفتارهای منفی یا منحرف، عدم تعادل در رفتارها، گسستگی رابطه با طبیعت و گسستگی رابطه‌ی احساسی با خالق یکتا نیز تأثیرات منفی بر چشم سوم میگذارد.

 

اين چاكرا مركز ذهن و اراده ماست ، اگر تزكيه بشود چاكراهاى ديگر خودبخود تزكيه ميشود زيرا ذهن فرمان مي دهد و بسيار قدرتمند عمل ميكند.

اولين موردى كه بايد توجه كنيم  وابستگى است ، هيچ چيز پايدار و ماندگار نيست ما فقط امانت دار چيزهايى هستيم كه داريم . بهر حال بايد هر چيز را يك روز پس بدهيم بايد به خود بگوييم همه چيز زمانى دارد و اگر از دست دادم چه بكنم و چگونه بايد تحمل كنم. همه چيز در زمان خودش شروع و تمام ميشود و مهمترين درس اين مطلب عدم وابستگى است.

دومين مطلب ، رسالت ماست ، هر روحى كه به اين جهان مى آيد يك رسالتى دارد كه اين يك مسئله چند بعدى است. ما در مقابل خيلى چيزها در كنارمان وظيفه اى داريم كه بايد به آن توجه كنيم. مسئوليت مان در مقابل خانواده، مادر ، پدر ، همسر، بچه، شغل ، اجتماع و….. نميتوانيم شانه خالى كنيم . اين رسالت عام ماست ، بعد از اين كم كم به رسالت خاص مان ميرسيم كه بسيار مهم است و فهميدن آن سخت است.

مورد بعدى ، خود آگاهى است ، يعنى بدانيم زندگيمان ابعاد بسيارى دارد كه ما فقط به يك سرى پرداخته ايم .اتفاقاتى در زندگيمان مى افتد و شرايطى پيش مى آيد كه ما نسبت به چيزهايى كه تا بحال ناديده گرفته ايم آماده شويم. جسم ما از يكسرى سِرور لجباز تشكيل شده كه رفتارمان را كنترل ميكند. اما روح دائما در تلاش است تا جسم را از كنترل آنها خارج كند و در اين ميان پديده اى به نام بيمارى پيش مى آيد كه در اثر فشارى است كه به روح وارد مى شود اگر زود متوجه اشكال كارمان بشويم شفا پيدا مى كنيم.

تذکر : یکی از بهترین راه ها برای رسیدن به آگاهی و بیداری معنوی مدیتیشن روزانه و مستمر است. سکوت ذهن دروازه ای به دنیای بینهایت و نامحدود حقایق به روی ما باز می کند. 

 

در ادامه مطالب به مبحث آرزو ميرسيم. هر آرزويى نكنيد زيرا اگر آن آرزو محقق شود روح ما آن را تجربه نميكند و مجبور به انجام مي شود. چاكرا ربط به انتظاراتمان دارد . هر اتفاقى مى افتد از خود بپرسيم كى ؟! چه كردم كه اين بازگشتش است!!!! ، اگر زود فهميديد كه هيچ ، در غير اين صورت خود را درگير نكنيد. هيچ زمان موتورمان را تا آخر روشن نكنيم ، افراطى نباشيم در راه معنوى زياده خواهى نكنيم تا برتر باشيم ، مواظب ذهنمان باشيم به افكار آسيب رسان اجازه ورود ندهيم ، هر چه در ذهن بگذرد به خودمان بر ميگردد. در چاكراى ششم غرور معنوى پاك مى شود.

حال به مبحث حقيقت ميرسيم. بر حسب اينكه چطور زندگى ميكنيم حقايقى را ميدانيم و هر چه عمرمان بيشتر شود حقايق بيشترى مى فهميم . در زمان پيرى احساس ميكنيم خيلى از حقايق را مي دانيم اينكه به فكر خودمان باشيم ، مواظب باشيم سخت كار نكنيم ، استراحت كنيم، به كسى اعتمادنكنيم و…. چيزى كه بايد بدانيم اين است كه بين ما و حقيقت چيزى وجود ندارد ، صرفا روش هايى است كه ما در مقاطعى از زندگى ياد گرفته ايم.

اين جهان ، جهان اعتبار و حقايق است و روزى اين حقايق عوض ميشوند . حقيقتى كه در بچگى درست بود حال درست نيست و عمرش تمام شده . تجارت يكسرى روش را به ما ياد داده كه ما به آن دو دستى چسبيده ايم . زمانى فقير بوديم بايد زياد كار ميكرديم حال پول داريم ولى باز هم زياد كار ميكنيم اشكال از كجاست ؟ اعتبارات و حقايق عوض مي شوند پس نبايد به آن چسبيد چون جهان فيزيكى جهان تغيير است مثل تئوري هايى كه دائماً در حال تغييرند ( فقط روح است كه حقيقت مطلق است).

اكثر كسانى كه روى چشم سوم كار مى كنند و آن را فعال مى كنند ديد تازه اى نسبت به زندگى پيدا مى كنند .كسانى كه با اين چاكرا هماهنگ شده باشند بر خود تسلط پيدا ميكنند و  انرژى معنوى ، شهود، خرد، ادراك و زيركى قابل توجهى خواهند داشت.  به خاطر داشته باشيد فعال سازى آن يك شبه محقق نميشود، بلكه اين روند به سالها وقت و صبر و تلاش احتياج دارد .گاهى اوقات باز شدن كامل آجنا ممكن است تا چهل سال طول بكشد. فعال شدن آن يك روند تدريجى است . چشم سوم ِبسته مانند يك سد مى ماند كه بايد ابتدا در آن يك روزنه كوچك ايجاد و بتدريج بزرگ و بزرگتر كرد كه در نهايت اين شكاف عظيم باعث تخريب و در نتيجه باز شدن كامل آن مي شود.


برچسب ها : ,,,,,,
اثر مخرب ترس بر چاکراھا
اثر مخرب ترس بر چاکراھا

اثر مخرب ترس بر چاکراھا

اثر ترس بر چاکراها چگونه نمایان می شود

 

اثر ترس بر چاکراها _ همان طور که می دانیم ، چاکراها قادرند که انرژی های اطراف را جذب کنند و حتی انرژی درونی که ناشی از افکار و اعمال ما نیز هست، بر روی چاکراها اثر می گذارد. پس باید در هر لحظه مراقب رفتار و گفتار و کردار خود باشیم تا چاکراها در وضعیت تعادل بمانند و انرژی درونی دچار بهم ریختگی نشود.

پس در این دنیای پر از امواج مثبت و منفی باید مراقب باشیم و به محض آگاهی از گرفتگی یکی از چاکراها اقدام به پاکسازی درونی کنیم. می دانیم که پاکسازی چاکراها باید به ترتیب و از چاکرای ریشه شروع شود. پس تاکید می کنیم که به هیچ عنوان اقدام به فعالسازی و پاکسازی چاکرایی بصورت دلخواه نکنید.

 

اثر ترس بر چاکراها

یکی از عواملی که می تواند بر روی چاکراها اثر سو بگذارد ترس است. در اینجا اثراتی که ترس بر روی چاکراها می گذارد را به اختصار توضیح داده ایم:

اثر ترس بر چاکراها _ چاکرای ریشه (چاکرای اول) :

احساس ترس اول به چاکرای ریشه صدمه مي زند. ترس های مربوط به برآورده نشدن نيازهای جسمانی چاکرای ریشه را كوچک و تیره و آلوده مى كند.

چاکرای خاجی (چاکرای دوم ) :

ترس از صميميت ، ترس از تغيير يا ناتوانی در ايجاد تغيير ، از علايم نا متعادل بودن چاکرای خاجی ھست.

چاکرای خورشيدی (چاکرای سوم) :

ترس از واپس زدگی ، ترس از كنترل شدن توسط ديگران ، ترس از نداشتن اختيار ، ترس از قدرتمندان از علايم نا متعادل بودن چاکرای خورشيدی هست و چاکرا را زرد تيره و كوچک می کند.

 

اثر ترس بر چاکراها _ چاکرای قلب (چاکرای چهارم) :

ھر نوع ترس در مورد بخشيدن يا پذيرش عشق از علايم نامتعادل بودن چاکرای قلب است و اين چاکرا را کوچک و آلوده مي كند.

چاکرای گلو (چاکرای پنجم) :

ترس از روابط و ارتباط برقرار كردن ( صحبت كردن ) در جمع از علايم نامتعادل بودن چاکرای گلو است و چاکرا را كوچک می کند

اثر ترس بر چاکراها _چاکرای چشم سوم (چاکرای ششم) :

تمايل به ديدن يا ترس از ديدن فرشته ها و ارواح از نامتعادل بودن چاکرای چشم سوم است.

چاکرای تاجی (چاکرای هفتم) :

وقتی کسی احساس جدايی از پدر را تجربه مى كند و ترس از اين را داشته باشد چاکرای تاجی نامتعادل و گاھی بسته مي شود.

 

لطفا پس از مطالعه نظر خود را در مورد این مقاله بنویسید. با تشکر مدیریت سایت

 

لطفا با لایک این مطلب ما را دلگرم و حمایت کنید.


برچسب ها : ,,,,,,,,,,,,,,,,
فواید باز کردن چاکراها چیست
فواید باز کردن چاکراها چیست

فواید باز کردن چاکراها چیست

چرا باید چاکراها را باز کنیم

فواید باز کردن چاکراها _ چاکراها مراکز انرژی هستند. در یک فرد سالم همیشه باز هستند و این امر به شما امکان می دهد انرژی آزادانه و صحیح در بدن بچرخد و همچنین بر سیستم غدد درون ریز و عصبی تأثیر بگذارد.  آنها مراکز انرژی بدن ما هستند که کار اندامهای مختلف را کنترل می کنند و فرد را با انرژی خاصی لبریز می کنند. هنگامی که مرکز انرژی انسداد داشته باشد ، یا به اندازه کافی کار نکند ، فرد با آسیب ها و اختلالات خاص ، از نظر جسمی و روانی روبرو می شود.

ممکن است دلایل مختلفی برای نقض کارکرد جریان انرژی وجود داشته باشد. رایج ترین آنها عبارتند از :

  • نگرش غلط به زندگی؛
  • عادت به عدم موفقیت
  • آرزوهای بد خواستن برای افراد دیگر ؛
  • محکوم کردن دائمی خود ؛

هرگونه افکار و احساسات منفی بر جریان انرژی تأثیر می گذارد و بیماری ها را تحریک می کند.

برای بهبود این وضعیت ، شخص باید به بهبودی خود ایمان داشته باشد ، فرد شکاک درمان آن بسیار سخت تر است. این ممکن است به این دلیل باشد که اعتقادات قدیمی باعث می شود ذهن ناخودآگاه او کاملاً از هرگونه جریان انرژی صرف نظر کند. در نتیجه ، بدن هرگونه تأثیر و درمان را رد می کند ، به این معنی که از بهبودی ممانعت می شود.

فواید باز کردن چاکراها

مواردی که در اینجا آورده شده است ، از مهم ترین فواید باز کردن چاکراهاست که به طور مختصر برای شما عزیزان ذکر می کنیم:

فواید باز کردن چاکرا ها _ چاکرای اول یا ریشه

این چاکرا، همانطور که از اسمش پیداست، در واقع اولین قسمت جریان انرژی است. بدون فعال بودن این چاکرا، هیچ چاکرای دیگری درست کار نمیکند و انرژی در شما جریان پیدا نمی کند.

فواید باز کردن چاکراها _ چاکرای دوم

با باز کردن این چاکرا احساس انتقام جویی از بین می‌رود. همچنین غلبه بر شهوت‌های نابه‌جا در همین چاکرا اتفاق می‌افتد.

فواید باز کردن چاکراها _ چاکرای سوم یا شبکه‌ی خورشیدی

اعتماد به نفس و دوست داشتن خویشتن در این چاکرا اتفاق میافتد. اراده‌ی انجام کارها در زندگی روزمره با گشودن این چاکرا بسیار بیشتر می‌شود و سلامت جسمی نیز تا حد زیادی بهتر می‌شود.

فواید باز کردن چاکراها _ چاکرای چهارم یا چاکرای قلب

این چاکرا دوست داشتن دیگران را به شما یاد می‌دهد. مدیتیشن کردن بعد از باز کردن این چاکرا بسیار بهتر صورت می‌گیرد.

 

فواید باز کردن چاکراها _  چاکرای پنجم

این چاکرا، چاکرای ارتباط است. با باز شدن این چاکرا هنر بیان خویشتن را یاد میگیرید و به راحتی و اعتماد به نفس بالا می توانید در مورد خود صحبت کنید.

فواید باز کردن چاکراها _ چاکرای ششم یا چشم سوم

هدف اصلی گشودن این چاکرا افزایش خرد و بصیرت شماست. همینطور از بین رفتن منیت با گشودن این چاکرا حاصل می‌شود. دیدن تصاویری از عالم درون (و اگر خود فرد بخواهد ، اسرار عالم بیرون)‌ نیز با گشودن این چاکرا اتفاق می افتد.

فواید باز کردن چاکراها _ چاکرای هفتم یا تاج

با باز شدن این چاکرا می توانید با خود برتر و خالق هستی و هوشیاری کیهانی یکی شوید.
این موارد از لحاظ روحی و روانی بر افراد تاثیر می گذارند. اما از لحاظ فیزیکی هم اگر مشکلی پیش بیاید می توان با توجه به ارتباط آن عضو با چاکرای مرتبطش، به پاکسازی آن چاکرا پرداخت و با رفع انسداد آن ، جسم فیزیکی هم سلامت خود را به دست می آورد.

دوستان این تذکر مهم را جدی بگیرید: برای پاکسازی و فعالسازی هفت چاکرا حتما تمرینات را از چاکرای اول شروع کنید، چاکرای اول مرکز ورود انرژی است و به این کار شما به تعادل و سلامتی کامل می رسید. در یک کلام  فواید باز کردن و پاکسازی هفت چاکرا، یعنی رسیدن به تعادل و سلامتی کامل.  با پاکسازی هفت چاکرا اثرات فیزیکی و روانی این تمرینات را به روشنی درک خواهید کرد. غدد درون ریز و شبکه های عصبی به درستی کار خواهند کرد و سلامتی را برای شما به ارمغان خواهند آورد.


برچسب ها : ,,,,,,,,,,,,,,,,
کارکرد هفت چاکرا و روش پاکسازی آن
کارکرد هفت چاکرا و روش پاکسازی آن

کارکرد هفت چاکرا و روش پاکسازی آن

 

چرا باید چاکراها را پاکسازی کنیم ؟

پاکسازی چاکراها _ تو صدها چاکرا در درون و پیرامون بدنت داری ، در حقیقت هر موجود زنده ای بر روی زمین دارای چاکراست . بیا چاکراهای اصلی که بر زندگی روزمره تو اثر می گذارند را بررسی کنیم. این چاکرا ها در درون وجود مادی تو قرار دارند. چاکراهای قسمت پایین ستون فقرات کندتر از چاکراهای قسمت بالاتنه و سر هستند.
همچنین چاکراهای پایین بدن به امور مادی مربوط هستند ، در حالیکه چاکراهای بالای بدن بیشتر به امور معنوی مربوط هستند.

چاکراها می چرخند،  تصور کن که به پروانه درحال چرخشی نگاه می کنید، درست مثل پروانه های بزرگ نقره ای رنگی که بر سقف ساختمان های صنعتی نصب می‌شود.
وقتی به طور مستقیم به فردی نگاه می کنی چاکراها مانند پروانه هایی که از بغل دیده می شوند به نظر می رسند، از بالا چاکراها شبیه تصویر هوایی پروانه‌های در حال چرخش هستند.
درست همانطور که امواج کم سرعت تر نوری به صورت رنگهای گرم نمود پیدا می کنند، چاکراهای پایین تر و کندتر هم در رنگ مایه های قرمز نارنجی و زرد دیده می‌شوند.

 

چاکراهای بالایی بدن تندتر می چرخند،  مایه هایی از رنگ های سرد مانند سبز، آبی، بنفش و ارغوانی دارند. وقتی چاکراهای خود را پاک کنی توانایی مشاهده چاکراها را در درون خود و دیگران پیدا می‌کنی.
به علاوه موفق به مشاهده هاله ها هم خواهی شد.

چاکراهای اصلی به یک «کانال انرژی» متصل شده اند که در پشت و موازی با ستون مهره ها قرار دارد. هر هفت چاکرا بر یکدیگر تأثیر می گذارند و کنش متقابل ایجاد می کنند، که این درست مانند دستگاهی با کیفیت بالاست، که ‌خوب تنظیم شده، بنابراین اهمیت دارد که توازن به درستی حفظ شود. هر کدام از این هفت چاکرا با اندام های خاصی در بدن و الگوهای احساسی و فیزیولوژیکی پیوند دارند. ناخوشی و بیماری جسمی پیش از آشکار شدن در بدن جسمانی در کالبد انرژی (دستگاه انرژی) پدیدار می شود. در این موقعیت آگاهی و توانایی ما برای تمیز کردن سیستم انرژی مان می تواند شکلی از «درمان پیشگیرانه» باشد و این موهیت بزرگ دیگری است از ادراک و کشف چاکراهایمان؛ پس برای درمان نیاز به پاکسازی چاکراها یمان داریم.

 

پس چاکراهای  قسمت پائینی ( چاکرای اول و دوم و سوم) بیشتر غرایز ما را که مربوط به بقاء و جسم ما هستند تحت کنترل دارند. چاکراهای قسمت بالایی ( چاکراهای پنجم و ششم و هفتم ) خصوصیات روانی و احساسات و آگاهی ما را در سیطره خود دارند. چاکرای مرکزی (چاکرای قلب یا چاکرای چهارم) این دو گروه را به هم متصل می‏کند و بنابراین به شدت به احساسات جسمانی و روانی ما پیوند خورده است.

نکته جالب دیگر آنکه یک رنگ بخصوص بر روی هر یک از این هفت چاکرا اثر بیشتری دارد، یعنی فرکانس امواج چاکراها با رنگ مربوطه افزایش یافته،‌ شفاف تر و درخشان تر می شود. . اینکه برای پاکسازی چاکراها نیز می توان از همین رنگ ها کمک گرفت. گفته می شود که چاکراها در مردان در جهت عقربه های ساعت می چرخند و طبق آموزش های چینی این جهت چرخش در طبیعت نمایانگر قدرت اراده، فعالیت و هم چنین خصوصیات منفی مثل پرخاشگری و خشونت می باشد و غلبه و تسلط را در مردها می رساند. البته این چرخ اگر در چاکرای اول در جهت عقربه های ساعت باشد، در چاکرای دوم در خلاف جهت است و همین طور تا تاج سر یکی در میان در جهت عقربه های ساعت است.

 

 

 

 

 

 

 


برچسب ها : ,,,,,,,,,,,,,,,,
انرژی کندالینی چیست؟
  • بازدید : (345)
انرژی کندالینی چیست؟

انرژی کندالینی چیست؟

انرژی کندالینی چگونه بیدار می شود ؟

انرژی کندالینی _ انرژی کندالینی قویترین انرژی موجود در عالم فیزیکی است که برای بیدار ساختن و کنترل آن تمرینات زیاد و عبادات بی دریغ لازم است. کندالینی انرژی پنهانی است که در نهاد انسان قرار داده شده است.بزرگترین و قویترین انرژی روحانی یا همان نیروی حیات است که ما انسانها و عالم ما را خلق کرده است. قدرتمندترین انرژی جهان هستی و سراسر گیتی در وجود شما  به سر می برد. جایگاه کندالینی در چاکرای ریشه است که شما را به زمین وصل می کند.

نامهای دیگر آن «آتش کندالینی» Kundalini Fire و «افعی نور» Serpent of Light است که بدن را تصفیه کرده و نیروی شفابخشی است که هر دردی را درمان میکند.

 

انرژی کندالینی چگونه بیدار می شود ؟

انرژی کندالینی با آگاهی بیدار می شود. آگاهی از وجود خود و درک جریان هستی. این انرژی به صورت پنهان ( یا ماری که چمبره زده و خواب است) در زیر استخوان دنبالچه و در دهانه مقعد (چاکرای ریشه) خوابیده است و منتظر فرصتی برای برخاستن می باشد.

انرژی کندالینی در همه انسان ها وجود دارد اما نه به مقدار یکسان و قوی ترین انرژی فرا طبیعی است.
بیشترین اطلاعات درباره کندالینی از هندوستان سرچشمه گرفته و علم پزشکی امروز در حال بررسی و مطالعه این انرژی حیات بخش است.

کندالینی در زبان سانسکریت به معنی «مونثی که حلقه زده» می باشد. معنای آن این است که انرژی کندالینی یک انرژی مونث است که انسان را به اصل و زادگاه خود برمیگرداند. انرژی قدرتمند و آرامش بخشی است که به ماری چمبره زده تشبیه شده است. وقتی شما از نظر روحی تکامل پیدا می کنید این انرژی آهسته آهسته از روی جایگاهش در چاکرای ریشه برخاسته و و مانند ماری به سمت بالا می خزد و سر راه خود از همه چاکراها عبور کرده آنها را یکایک با قدرت خود باز می کند. این انرژی ماورا الطبیعه به بالای ستون مهره ها سفر کرده همه نقاط آن را ترمیم می کند و در نتیجه همه چاکراها را به سرحد قدرت خود می رساند.

انرژی کندالینی حاصل رسیدن به «خود آگاهی» است که این فرآیند با چرخه خورشید و انرژی مذکر خورشید منظم می شود. انرژی کندالینی تنها انرژی حیات نیست ، بلکه انرژی جنسی نیز هست. اما این انرژی جنسی قدرت ترمیم ذهن- جسم و روح را داراست.

اگر تمامی چاکراها پاکسازی و فعال شوند،کندالینی از خواب بیدار می شود و شروع به حرکت می کند.

 

علائم بیدار شدن کندالینی

«بیدار شدن انرژی کندالینی سبب تغییرات عمده ای در زندگی خواهد شد که شما را قادر خواهد ساخت دید وسیعی پیدا کنید و به نهایت خلاقیت و انرژی دست یابید. کندالینی منشا خلاقیت در عالم است. به این ترتیب خواهید توانست آرزوهای خود را به واقعیت تبدیل کنید.»

بیدار شدن کندالینی همراه با تجربیات عجیب و احساسهای جدید است ، از جمله سوزش و سوزن سوزن شدن زیر پوست مانند وقتی که یک دسته مورچه روی پوست راه می روند . ممکن است حس کنید موجودی از شما بالا می رود- همچنین خارشهای پوستی و لرزش عضلات- گرفتگی عضلات و ضعف شدید بدنی از برخی علائم آن هستند. ممکن است صداهای عجیبی بشنوید که از دوردستها می آید یا صدای فرشتگان نگهبان خود را بشنوید که با یکدیگر یا شما صحبت می کنند.

فشار عصبی روی شما بیش از هر زمان دیگری خواهد بود و برای همین است که اکثر داوطلبان از خیر آن گذشته و تصور می کنند که مدیتیشن و یوگا هیچ کمکی به کاهش استرس آنها نکرده است!! در حالی که به جای مهمی رسیده اند و کندالینی در حال تکان خوردن و بیدار شدن است. ممکن است سوزش یا سوزن سوزن شدن در ناحیه چاکرای ششم ( میان دو ابرو) یا چاکرای هفتم ( فرق سر) حس شود.

 

به یاد داشته باشید که کندالینی اصولا یک انرژی بسیار داغ و پرحرارت است و ممکن است احساس گرگرفتگی شدید و گرم شدن ناگهانی و بی دلیل به شما دست دهد.
حتی ممکن است در جریان باز شدن چاکراها دچار استفراغ یا اسهال بدون دلیل شوید که ماهها طول بکشد.

برخاستن کامل انرژی کندالینی ممکن است برای برخی ماهها طول بکشد و برای برخی سالها. وقتی کندالینی کاملا بر می خیزد و روی دم خود می ایستد سرش در چاکرای هفتم قرار دارد و همه چاکرا های قبلی را گشوده است. تا زمانیکه همه چاکراها پاکسازی نشده باشند و مسیر عبور کندالینی باز نشده باشد امکان بیدار شدن کامل آن وجود ندارد. به همین جهت است که ممکن است مدتهای طولانی بگذرد تا تمام آلودگیهای یک چاکرا تخلیه شود.

«روشهای گوناگونی برای پاکسازی و تصفیه چاکراها وجود دارند که کمک می کنند آلودگیها و موانع چاکراها را دور بریزید و راه گردش کندالینی را باز کنید. یکی از این روشها انجام مراقبه مخصوص هر چاکرا و چاکرا درمانی هست.
گاهی ممکن است کندالینی به طور تصادفی در اثر یک اتفاق ناهنجار و دلخراش در شما بیدار شود. برخی افراد وقتی در خطر مرگ قرار می گیرند کندالینی در آنها بیدار می شود.»

 

 


برچسب ها : ,,,,,,,,,,,,,,,,
چاکرای هفتم و خصوصیات مربوط به آن
چاکرای هفتم و خصوصیات مربوط به آن

چاکرای هفتم و خصوصیات مربوط به آن

 

چاکرای هفتم یا چاکرای تاجی یا ساهاسرارا با نام سانسکریت (Crown chakra – Sahasrara) به چاکرای تاج و مرکز «قله» یا لوتوس 1000 کلبرگ نیز نامیده می شود که جایگاه آن در وسط سر و در بالاترین نقطه قرار دارد و رو به بالا باز می شود.

خصوصیات چاکرای هفتم

سمبل: لوتوس 1000 برگ
رنگ: سفید، بنفش، طلایی، هفت رنگ.
موسیقی تاثیر گذار: سکوت
نت تاثیر گذار: سی
هورمونهای وابسته: سروتنین
اصل اساسی: «هستی» محض
اندام وابسته بدن : مرکز سر، مغز و ملاج، جمجمه و مخ ، مخچه، چشم راست، سیستم عصبی، قسمت بالایی سر.
جهت حرکت: در زن عکس جهت عقربه های ساعت و در مرد در جهت عقربه های ساعت به سمت بالا
غده وابسته:  هیپوفیز

از غده هیپوفیز گاهی به عنوان «غده اصلی» نام برده می شود، زیرا هورمون های آن عملکرد بقیه غدد را کنترل می کند. مانند رهبر ارکستر تأثیر هماهنگ کننده بر روی غدد دیگر دارد.

تاثیرات: چاکرای هفتم  به احساس یگانگی و جدایی مربوط است و ارتباط ما را با زمین و همچنین با پدرمان نشان می‌دهد. چاکرای هفتم نمایانگر ارتباط با پدر است که ارتباط ما با قدرت و همچنین در نهایت ارتباط ما را با خدا را نشان می‌دهد. وقتی کسی احساس جدایی از پدرش را تجربه کرده باشد این چاکرا را می‌بندد و احساس تنهایی و انزوا را تجربه می‌کند. مثل اینکه در پوسته‌ای قرار گرفته باشد و نتواند با اطراف خود ارتباط برقرار کند

ساختار و عملکرد چاکرای هفتم

چاکرای هفتم جایگاه بالاترین تکامل انسانی است، اغلب با پرنده ای در حال پرواز در بالای سر نشان داده می شود. با تمام رنگ های رنگین کمان می درخشد، اما رنگ غالب آن بنفش است. همان طور که تمام رنگ های طیف در نور بی رنگ یکی می شود بالاترین چاکرا انرژی های تمام چاکراهای پایین تر را در خود یکی می کند. سرچشمه و نقطه شروع تجلی تمام چاکراها است. آنچه را خردمندانه و بعدها از راه شهود درک می کنیم در اینجا به نقطه ادراک کامل می رسد.

 

چاکرای هفتم انرژی بنفش رنگ را جذب میکند که به ما انرژی لازم جهت ادراک را می دهد. این ادراک شامل تفکرات معنوی ما می شود. در واقع تفکرات معنوی ما هستند که موجب هدفمند شدن ما می شوند پس نقش مهمی در انگیزه های ما دارند. همان چیزیست که ما بواسطه زندگی از حقیقت درک کرده ایم و مسیر این حقیقت با انرژی چاکرای هفت ما ادامه میابد. کم کاری و انسداد این چاکرا موجب سر دردهای میگرنی ومشکلات مغز و اعصاب می شود.

اگر عملکرد چاکرای هفتم هماهنگ باشد

در چاکرای هفتم گره ای به آن معنا وجود ندارد. صرفاً دامنه باز بودن آن می تواند کم یا زیاد باشد. وقتی چاکرای تاج شروع به باز شدن می کند، زمانی که مرز بین هستی درونی و زندگی بیرونی در وضع موجود کاهش پیدا می کند، شما لحظه ها را بیشتر و بیشتر تجربه می کنید. در مورد این چاکرا کلمه انسداد معنی ندارد فقط می توان آنرا از نظر درجه رشد مورد بررسی قرار داد.

• اتحاد با خود برتر، عالم وجود و عالم روحانی
• گشوده شدن یک هوشیاری بسیار عمیق به روی فرد
• بروز سرنوشت حقیقی فرد
• احساس سعادت و برکت
• دستیابی به قلمرو خودآگاه و ناخودآگاه
• افزایش حس معنویت
• اعمال در جهت احقاق اهداف آفرینش
• تبدیل من فردی به من کل
• درمراحل بالای رشد روشن بینی در مسیر سلوک و حس بیداری
• ساطع شدن نور از فرد
• کانالهای نوزادان نه تا بیست و چهار ماه باز است و آنها در حس وحدت با اصل هستی زندگی میکنند.
• نوع دوستی

 

اگر چاکرای هفتم ناهماهنگ باشد

  • رشد کم
  • گردآوری مادیات
  • بی هدفی و پوچی و بی تفاوتی
  • تضعیف اخلاقیات و معنویات
  • تبعیت بی چون و چرا از عقاید خشک مذهب

بیماریهای جسمی وابسته به چاکرای هفتم

بیماریهای جمجمه و مغز، بیماریهای سیستم عضلانی و اسکلتی، مشکلات پوستی، خستگی مزمن، اعتیاد به داروهای روان گردان( باز شدن بیش از حد اين چاکرا به كمك مواد توهم زا ممكن است در فرد صرع اغماء و ناسازگاري روحي ايجاد نمايد)، بي خوابي، سردرد عصبي (ناراحتي هاي عصبي و ذهني)، فراموشي در اثر ضربه يا تكان شديد، گرفتگي عضله، سياتيك، مننژيت ستون فقرات، كچلي، نگرانی و اضطراب، افسردگی، جنون، حساسیت به صدا و نور و محیط.

 

متعادل کردن این چاکرای هفتم

اگر چاکرای هفتم سالم باشد: متوجه می شوید که تمام موجودات در کائنات به نحوی به یکدیگر مرتبط هستند.

اگر چاکرای هفتم پرکار باشد: دچار افسردگی و ناامیدی شده و از لذت زندگی محروم می شوید.

اگر چاکرای هفتم کم کار باشد: منزوی و کم حرف و گوشه گیر می شوید.

علائم فیزیکی عدم توازن:

دردهای میگرنی، ناراحتی های سیستم عصبی، بیخوابی، ناراحتی های روحی و روانی و بیماری های پوستی.

روش توازن چاکرای هفتم :

1- سعی کنید در آگاهی و خرد بیشتر پیشرفت کنید.
2- مراقبه کنید.
3- از دنیای اطرافتان لذت ببرید.
4- از منیت خود دست بردارید و بیشتر به معنویت بچسبید.

تذکر: هم اکنون که از گنجینه انرژی های بدن خودتان آگاه شده اید، با توجه به چاکراهای هفتگانه و روش متعادل کردن آن، می توانید خودتان را از شر بیماری های گوناگون خلاص کنید

تذکر: هیچ وقت قبل از پاکسازی کامل هفت چاکرا ها اقدام به فعالسازی و تمرین بر روی چاکرایی خاص را نکنید. چون اگر از چاکرای اول شروع به پاکسازی نکنید ، اختلالات زیادی در کارکرد چاکراها ایجاد می شود و ممکن است دچار مشکلات زیادی شوید.  مانند لیوانی پر از آب و گل، شما فقط با فعالسازی چاکرا آب را بیشتر از حد گل آلود میکنید و تاثیری در سلامت چاکراها ایجاد نمی کنید و برعکس کارکرد آن ها را دچار اختلال می کنید.

 

مشخصه‌های اصلی مرتبط با چاکرای هفتم
چاکرای هفتم دریچه‌ای به سوی انرژی جهان و باطن هر فرد است. از طریق آن می‌توانید به کیفیت بالاتری از آگاهی دست یابید. ساهاسرارا شما را از مادیات گرایی به ماهیت واقعی زندگی که در آن لذت، اهداف و حس کنجکاوی بیشتری وجود دارد هدایت می‌کند و شروع به راهنمایی شما به دنیای خارج از خودتان می‌کند. اما در طی این روند، شما جهات داخلی‌تان را نیز پیدا خواهید کرد.

 

چاکرای هفتم متعادل
چاکرای هفتم متعادل می‌تواند راه دسترسی به ضمیر ناخودآگاه‌تان باشد، به شما اجازه می‌دهد تا ماهیت واقعی‌تان را ببینید و به انرژی‌های ماورایی پاسخ مثبت دهید. از طریق یک ارتباط عمیق با ساهاسرارا می‌توانید بالاترین پتانسیل وجودتان را تکمیل کنید.

 

چاکرای هفتم نامتعادل
چاکرای هفتم نامتعادل مسیر زندگی را برای شما سخت‌تر، ناهموار، بدون تمرکز و جهت می‌کند و شما خستگی، نا امیدی و فقدان شادی را تجربه خواهید کرد که ممکن است نتیجه آن میگرن، سودازدگی، سالخوردگی و آسیب رساندن به خود باشد. چاکرای خود را متعادل سازید؛

راه‌هایی که اجازه می دهد انرژی سفید و بنفش به زندگی‌تان وارد شود:

از طریق یوگا، مدیتیشن و تفکر، به درون خودتان متصل شوید.
سکوت، موسیقی انرژی سفید است.
تلویزیون، رادیو و کامپیوتر را خاموش کنید و فقط به صدای دنیای اطرافتان گوش کنید.

این چاکرا تنها چاکرایی است که برای متعادل سازی نیاز به معنویت و اتصال به کائنات را دارد.

این چاکرا به هیچ یک از اعضای داخلی فیزیکی انسان ربطی ندارد و بصورت نقطه اتصال در نقطه تاج سر قرار دارد.

این چاکرا ارتباط مستقیم با چاکرا چشم سوم دارد و برای بهتر شدن نتیجه چاکرای چشم سوم، باید چاکرای هفتم متعادل و تقویت شده باشد. هر چقدر معنویات و ارتباط شما با من برتر، بهتر و بیشتر باشد نشان دهنده عملکرد بهتر این چاکرا است.

پاکسازی و فعال کردن چاکرای هفتم

لذت بردن از طبیعت

نزدیک شدن به آسمان کمک می کند تا فضا و بیکرانگی را احساس کنید. قله کوه بهترین راه برای کمک به باز کردن چاکرای هفتم است.

رایحه درمانی در چاکرای تاجی

بخور کندر، نیلوفر، لاله ستاره ای، بومادران و اسطوخودوس در باز کردن چاکرای هفتم مفید است.

 

موسیقی درمانی در چاکرای تاجی

بهترین موزیک برای چاکرای هفتم سکوت است. در وضعیت سکوت کامل تمام وجودمان بیدار و پذیرای صدای «الهی» می شود. مانترای این چاکرا (OM) می باشد.

رنگ درمانی در چاکرای تاجی

رنگ بنفش باعث دگرگونی ذهن و روح می شود. گره ها را باز میکند و می تواند ما را به سوی تجربه وحدت کیهانی کند. این رنگ در تعادل چاکرای هفتم بسیار مفید است.

سنگ درمانی در چاکرای تاجی

کوارتز بنفش و سنگ کریستال انتقال دهنده آرامشی آشکار است که از بین برنده ترس و ناهماهنگی است و ذهن ما را به سمت لایتناهی هدایت و مراقبه و الهام را برانگیخته می کند.

فعالیتهای سودمند برای تعادل و باز شدن چاکرای تاجی

مدیتیشن سکوت، آواز خواندن و تنفس آگاهانه، ذکر، نماز و عبادت.

 

لطفا پس از مطالعه نظر خود را در مورد این مقاله بنویسید. با تشکر مدیریت سایت

 

کاری از منصور دارستانی


برچسب ها : ,,,,,,,,,,,,,,,,
چاکرای ششم و خصوصیات آن
چاکرای ششم و خصوصیات آن

چاکرای ششم و خصوصیات آن

 

چگونه چاکرای چشم سوم را پاکسازی کنیم؟

 

چاکرای ششم یا پیشانی یا چشم سوم –آجنا ( (Brow chakra – Ajna – third eye – Bindu) به چاکرای چشم خرد یا چاکرای چشم درون و یا چاکرای فرمان نیز نامیده می شود.

 

چاکرای ششم و خصوصیات مربوط به آن

 

رنگ: نیلی و همچنین زرد یا بنفش

 

حس: تمام حس ها، از جمله ادراک فراحسی

 

سمبل: لوتوس 96 پر

 

اصل اساسی: دانش وجود

 

بخش های وابسته بدن: صورت، چشم ها، گوش ها، بینی، سینوس ها، مخچه و دستگاه اعصاب مرکزی.

 

غده وابسته: پینه آل

 

اثر پینه آل از نظر علمی به طور قاطع مشخص نشده است. به احتمال زیاد بر روی تمام ارگانیسم بدن تاثیر دارد. نتیجه اختلال این غده بلوغ زودرس جنسی است.

 

تاثیرات: این چاکرا با درونی‌ترین قسمت وجودی انسان (به عقیده غربیهای باستان مربوط به ناخودآگاه می‌باشد) که روح نام دارد و همچنین معنویت مرتبط است. این مکانی است که محرک ما و میزانی از آگاهی که فعالیت‌ها و در واقع زندگی ما را هدایت می‌کند در آن قرار دارد.

 

جایگاه چاکرای ششم در فاصله یک انگشت بالای پل بینی در وسط پیشانی قراردارد و رو به جلو باز می شود.

 

اگر چاکرای ششم هماهنگ باشد

امروزه افراد کمی یافت می شوند که چشم سوم شان باز باشد و همواره از آگاهی بالایی برخوردار باشند. پیگیری کل نگرانه تحقیق علمی و یا شناخت حقایق فیلسوفانه دور از دسترس می تواند نشانه ای از گشایش نسبی و عملکرد هماهنگ چاکرای چشم سوم باشد. این افراد احتمالا ً توانایی رشدیافته ای برای تجسم و توانایی درک خیلی از چیزها را به طور حسی دارند. ذهن کنترل شده است و در عین حال بر روی حقایق اسرارآمیز باز است. درک از آن چه دنیای مادی به شما نشان می دهد خیلی بیشتر است، اما یک تمثیل، یک نماد از یک اصل روحانی در سطح فیزیکی متجلی شده است. هرچقدر چاکرای چشم سوم رشد بیشتری داشته باشد، افکار شما بیشتر بر اساس آگاهی درونی از حقیقت است.

 

اگر چاکرای ششم هماهنگ نباشد

پیامد عملکرد ناهماهنگ چاکرای ششم عدم تعادل است، به طور مثال: پافشاری بیش از حد روی حوزه عقل . تصمیمات زندگی فردمنحصراً با عقل و منطق صورت می گیرد. از آن جایی که سعی می کند تمام امور زندگی را با روش عقلانی سازمان دهی کند،  فقط آنچه را که با ذهن منطقی درک می کند قبول دارد. ممکن است به آسانی قربانی تفکر روشنفکر خود شود. عملکرد ناهماهنگ  دیگر این است که فرد با قدرت ذهنش سعی میکند بر روی دیگران و رویدادها تاثیر بگذارد. 

در موارد حاد ممکن است به راحتی در شرایط دشوار کنترل خود را از دست بدهد. افکارپریشان و آشفته شود و تصمیمات کاملاً بر اساس احساسات سرکوب شده باشد.

اگر چاکرای ششم ضعیف و جریان انرژی در آن راکد باشد،به علت کمبود انرژی در آن قدرت خلاقیت فرد متوقف می گردد،یا آن افکار خلاق هرگز محقق نمی گردد. همراه با این وضعیت عذر و بهانه ای دائمی وجود خواهد داشت که بر اساس آن جهان خارجی به سبب نقائض خود مورد سرزنش قرار می گیرد.

اغلب اوقات ، روياهاي صادقانه دليلی بر آمادگی خوب و كاركرد اين چاكرا مي باشد و كابوسها علامت در حال تخريب شدن مي باشد.

 

اگر چشم سوم متعادل باشد:

گفتیم که تعداد کسانی که چاکرای ششم کاملا باز داشته باشند کم است ، زیرا جلوه آن فقط در صورت تکامل پیشرفته است ؛ اما اگر این چاکرا نیمه باز هم باشد متعادل عمل میکند

– خودآگاهی بیشتر
– درک عمیق تر از مرگ و زندگی
– توانایی جدیدی برای کنترل آینده
– احساس آرامش و سعادت
– درکی گسترده
– تقویت ظرفیت درونی برای بهبود خود
– کاهش استرس
– آرامش و وضوح
– کشف احساساتی تازه
– دل کندن از مادیات و عدم وابستگی به کالاهای دنیوی
– اعتماد به خرد درون برای دانستن نادانسته ها
– سازگاری با احساسات و نیروهای نهفته
– کنترل کامل ذهن
– هماهنگی با توانایی شهودی در استدلال و دسترسی به آن
– دید مثبت و واقع گرایانه به آینده و تصویر آن
– تصورات بلندپروازانه
– دید ماوراءطبیعی و ارتباط با توانایی های شهودی
– ادراکات عمیق فلسفی و پیشرفت علمی
– درک این واقعیت که شکل ظاهری هر چیزی در دنیای مادی، سمبل و شبیه سازی شده اصل روحانی آن در دنیای غیر مادی است
– خوابهای صادقه
– انعکاس بعد روحی در خود آگاه
– احترام و ادب به آفرینش

این موارد گوشه هایی از کرامات فعالیت چشم سوم است که می توان به آنها دست یافت.

 

اگر چشم سوم نامتعادل باشد:

• عدم توانایی دیدن تصویر کل و بسته بودن ذهن
• ناتوانی در تمایز بین واقعیت و خیال
• ضعف در استدلال،حافظه، تفکر روشن و قضاوت
• پذیرش وقایع فقط با استدلال منطقی و علمی
• میل به انزوا
• اوهام به دلیل روشن نبودن ادراکات شهودی
• عدم لذت از ارتباط دو نفره
• نقص این چاکرا به همراه نقص شبکه خورشیدی و گلو و تاج میل به سلطه گری و نفوذ بر دیگران را افزایش می دهد.
• پافشاری بیش از حد بر عقل و منطق
• سرزنش جهان بیرون

بیماریهای جسمی وابسته:

سردرد، میگرن، سینوزیت، تومورهای مغزی، سکته مغزی، نابینایی، مشکلات بصری، اختلال یادگیری،سنگینی سر، صرع، ناراحتی اعصاب، فلج صورت، ناراحتي های چشم از جمله آب مرواريد، التهاب چشم، زخم قرنيه مزمن، جوشهاي پلك، سر گيجه، ناراحتيهاي گوش و بيني مثل: كري، گوش درد، از دست دادن حس بويايي، خونريزي بيني، تشنج كودكان، بيهوشي.

بیماریهای روانی یا شخصیتی وابسته:

کابوس و حالات عصبی، حس مالکیت، خرید بیش از حد، رفتارهای فرقه گرایانه و نژاد پرستی. گیجی، تفکرات غبارآلود، بی هدفی، تحجر، کاهش قوای ذهنی، ماليخوليا، وهم بيني، هذيان گويي، وسواس، ضعف اعصاب.

فعالیتهای سودمند برای تعادل این چاکرا:

یادداشت کردن رویاها در دفترچه ای و بررسی هوشیارانه رویدادهای تصادفی، مراقبه، هوشیاری آگاهانه به همزمانی ها، وقایع و شانس های بی نظیر و غیر مترقبه.

تمرین مفید: یک روز نسبت به وقایع هوشیار باشید و از رسیدن کمک های غیر منتظره تشکر کنید.

تذکر مهم: هیچ وقت قبل از پاکسازی کامل هفت چاکرا ها اقدام به فعالسازی و تمرین بر روی چاکرایی خاص را نکنید. چون اگر از چاکرای اول شروع به پاکسازی نکنید ، اختلالات زیادی در کارکرد چاکراها ایجاد می شود و ممکن است دچار مشکلات زیادی شوید.  مانند لیوانی پر از آب و گل، شما فقط با فعالسازی چاکرا آب را بیشتر از حد گل آلود میکنید و تاثیری در سلامت چاکراها ایجاد نمی کنید و برعکس کارکرد آن ها را دچار اختلال می کنید.

 

پاکسازی و فعال کردن چاکرای ششم

لذت بردن از طبیعت

چشم سوم با تماشای آسمان آبی پررنگ و پرستاره ی شب فعال می شود . این تجربه ی طبیعت ذهن شما را برروی پهنه ی بی حد و مرز همه ی آنچه درفرم های مختلف متجلی شده است باز می کند . از مرزی های لطیف ، ساختارهای آنها و قوانین شان که درپس دنیای قابل رویت حیات وجود دارد که رقص بدنهای ملکوتی درفضای لاینتاهی را نشان می دهد آگاهتان می سازد.

موسیقی درمانی

از هر صدایی که به شما آرامش می دهد و ذهن تان را باز و تصورات و احساسات ابعاد کیهانی را برانگیخته می کند، می توانید برای متعادل کردن چاکرای ششم استفاده کنید.

رنگ درمانی

بنفش روشن اثر پاک کننده و بازکننده بر روی چاکرای ششم دارد. به ذهن آرامش درونی، روشنی و عمق می دهد و حواس را تقویت کرده و بهبود می بخشد. همین طور آنها را بر روی سطوح لطیف ادراک باز می کند.

سنگ درمانی

سنگ لاجورد و یاقوت آبی- بنفش برای متعادل کردن چاکرای چشم سوم توصیه می شود.

رایحه درمانی

می توانید از رایحه نشاط آور نعنا و یا یاسمن استفاده کنید. با دستگاه تبخیر کننده بشکل بخار در محیط پخش شود یا توسط شمع ، یا بشکل عود سوزانده شود و یا بر روی بدن بمالید و یا در وان بریزید و حمام کنید.

تغذیه درمانی

هر ماده خوراکی نیلی رنگی به عملکرد چشم سوم کمک می‌کند. موادی مانند تمشک، شاتوت، آلو و انگور بنفش، همگی به متعادل کردن چاکرای ششم کمک می‌کنند.

 

لطفا پس از مطالعه نظر خود را در مورد این مقاله بنویسید. با تشکر مدیریت سایت

 

کاری از منصور دارستانی

 

 


برچسب ها : ,,,,,,,,,,,
چاکرای پنجم و خصوصیات آن
چاکرای پنجم و خصوصیات آن

چاکرای پنجم و خصوصیات آن

چگونه چاکرای گلو را پاکسازی کنیم ؟

چاکرای پنجم (ویشودها چاکرا) (Throat chakra- Vishuddha – Vishuddhi) چاکرای گردن یا گلو یا مرکز ارتباط نیز نامیده می شود. طیف رنگی مربوط به این چاکرا آبی است که علامت جاودانگی، اخلاص و الهام است .این رنگ روی بیماری‌های گرفتگی گلو و ناراحتی‌های عصبی تأثیرگذار است.

چاکرای پنجم و خصوصیات مربوط به آن

رنگ: آبی کم رنگ و همچنین نقره ای یا آبی مایل به سبز
عنصر وابسته: اتر
حس: شنوایی
سمبل (نشانه): لوتوس 16 پر
اصل اساسی: طنین هستی
بخش های وابسته بدن: گردن، گلو و آرواره، گوش ها ، صدا، نای ، لوله های برونشی، لب بالایی ریه ها، مری و بازوها
غده وابسته: تیرویید
غده تیرویید نقش مهمی در رشد استخوان بندی و اندام های درونی دارد. تعادل بین رشد معنوی و فیزیکی را سازمان دهی می کند و از راه متابولیسم به رفتارمان نظم می دهد و باعث سرعت تبدیل خون به انرژی و همچنین مصرف این انرژی می شود. علاوه براین ، متابولیسم ید را کنترل می کند و کلسیم خون و بافت ها را متعادل می سازد.

 

تذکر: هیچ وقت قبل از پاکسازی کامل هفت چاکرا ها اقدام به فعالسازی و تمرین بر روی چاکرایی خاص را نکنید. چون اگر از چاکرای اول شروع به پاکسازی نکنید ، اختلالات زیادی در کارکرد چاکراها ایجاد می شود و ممکن است دچار مشکلات زیادی شوید.  مانند لیوانی پر از آب و گل، شما فقط با فعالسازی چاکرا آب را بیشتر از حد گل آلود میکنید و تاثیری در سلامت چاکراها ایجاد نمی کنید و برعکس کارکرد آن ها را دچار اختلال می کنید.

 

تأثیرات: نشان دهنده بیان کردن و دریافت کردن است. در اینجا بیان کردن می‌تواند از طریق ارتباط برقرار کردن با چیزی که می‌خواهید یا چیزی که احساس می‌کنید باشد و همچنین می‌تواند به صورت هنری مانند نقاشی هنرمند، موسیقی یک موسیقیدان و استفاده از اشکال برای بیان درون خود باشد.

این چاکرا انرژی ای به رنگ آبی نیلی جذب میکند که به ما انرژی لازم برای ابراز احساسات را می بخشد. این انرژی به ما کمک می کند که بتوانیم اندیشه، احساسات، نیازها و به عبارتی شخصیتمان را ابراز کنیم.
کم کاری و انسداد چاکرای پنجم موجب مشکلات تنفسی (بواسطه ی مجاورت با چاکرای قلب )، سرفه های خشک مزمن، خروپف در خواب، مشکلات تیروئید و…. می گردد.
داشتن چاکرای پنجم سالم برابر است با ارتباطات سالم بویژه ارتباطات عاطفی که در زندگی مدرن امروزی، هر گونه خلل عاطفی ای در آن ممکن است بسیار آزار دهنده بنظر بیاید. شاید باز هم نیاز به تعمق بیشتری باشد و با ذکر این عبارت که “حرف دلت را بزن” که بارها از روانشناسان و افراد با تجربه ی موفق اطرافمان شنیده ایم، بتوان بهتر اصل مطلب را روشن نمود.

فردی با چاکرای پنجم سالم از نشان دادن علاقه ی خود ترسی ندارد و همچنین از نشان دادن من واقعی خود رضایت دارد و مانند یک کودک آنچه که هست را ابراز می کند و غالبا هم مانند یک کودک مورد علاقه ی اطرافیان خویش قرار می گیرد؛ راحت زندگی می کند و مانند اغلب افراد جامعه برای پنهان کردن ضعف های خویش تن به پیروی های ناعاقلانه نمی دهد.

 

متعادل کردن چاکرای گلو

این چاکرا نقش مهمی در انتقال افکار و عقاید دارد.

اگر چاکرای پنجم سالم باشد : از ابراز حقیقت ترسی ندارید. دوست دارید به حرف های دیگران گوش دهید و نظرات دیگران را قبول کنید.

اگر چاکرای پنجم پرکار باشد: اصلا حرف گوش نمی کنید؛ چرا که مدام در حال حرف زدن هستید. با صدای خودتان تمام صداهای دیگر را خفه می کنید.

اگر چاکرای پنجم کم کار باشد: از حقیقت گریزان هستید. در مواقعی که لازم باشد حرف دلتان را نمی زنید. خجالتی هستید و نمی توانید خودتان را مطرح کنید.

علائم فیزیکی عدم توازن چاکرای پنجم: عفونت گوش، مشکلات تیروئید و گلو و بیحالی.

روش توازن چاکرای پنجم

1- دروغ نگویید.
2- قبل از اینکه حرف بزنید به ندای دلتان گوش کنید.
3- با اعتماد به نفس و جدی و شفاف حرف بزنید.

 

عملکرد هماهنگ

اگر چاکرای پنجم کاملاً باز باشد، احساسات، افکار و دانش درونتان را آزادانه و بدون ترس ابراز می کنید؛ و همچنین می توانید نقاط ضعف و قوت تان را آشکار سازید. صداقت درونی تان نسبت به خود و یا دیگران از موضع درستی بیان می شود.
همچنین کسانی که سالم و پر انرژی هستند، به زمین و زمان خوبی میکنند، خوش خلقند، دنبال نقاط مثبت هستند، شخصیت کاریزماتیک دارند، و نگاهشان پر از انرژی مثبت است، چاکرای گلو در آن ها کاملاً باز است.

عملکرد ناهماهنگ

اگر انرژی های درون چاکرای پنجم قفل باشد، می تواند مانع ارتباط بین ذهن و بدن تان باشد. این به دو صورت می تواند پیش آید. یا اینکه در ابراز احساسات تان دچار مشکل می شوید، در این صورت احساسات برطرف نشده را با اعمال بدون ملاحظه و فکر ابراز می کنید. حالت دیگر این است که برخورد غیرمنطقی می کنید و افکار و احساسات را رد کرده و آن ها را به حق نمی دانید. تنها به آن دسته از احساسات اجازه ابراز می دهید که از فیلتر داوری خودتان گذشته و با قضاوت دیگران هم تناقضی نداشته باشد.
کلام تان هم یا خشن و بی ادبانه است یا سرد و جدی. ممکن است با لکنت صحبت کنید. صدایتان نسبتاً بلند و کلام تان فاقد معنای عمیق باشد. به خودتان اجازه نمی دهید تا نقاط ضعفتان را نشان دهید، بلکه سعی می کنید به هر قیمتی شده دائماً قوی به نظر بیایید. در نتیجه ممکن است خود را خیلی تحت فشار قرار دهید.
اکثر کسانی که صدایشان تغییر پیدا می کند؛ افرادی که مرتب دروغ می گویند و غیبت می کنند؛ کسانی که سوزش گلو دارند، مشکل لثه، اختلالات تیرویئدی، آبسه لثه، دندان درد مکرر، گلو درد ، زخم دهان و لثه، و افردای که مشکل مفصل دارند؛ کسانی که زیاد انتقاد میکنند، مرتب بغض می کنند، بدبین هستند، نمیتوانند دوستی کنند، از شکست میترسند ، حس تنفر دارند وتوانایی نه گفتن را ندارند؛ همگی دچار انسداد در ناحیه چاکرای پنجم هستند.

 

پاکسازی و فعال کردن چاکرای گلو

لذت بردن از طبیعت

نور آبی شفاف آسمانِ صاف واکنشی در درون چاکرای پنجم ایجاد می کند. برای جذب کامل رنگ آبی آسمانی، روی زمین دراز بکشید و ریلکس کنید، وجود درونی تان را رو به گستردگی لایتناهی افلاک باز کنید. احساس خواهید کرد که چگونه ذهن تان باز و پاک می شود و چگونه انقباض و گرفتگی چاکرای گلو و فضای تحت تأثیر آن به تدریج از بین می رود؛ و حالا قلب شما آمده پذیرفتن «پیام» الهی است.

موسیقی درمانی

هر نوع موزیک یا ترانه ای که سرشار از تُن زیر باشد و همین طور موسیقی های مراقبه ای فوق العاده اثر فعال کننده دارند. تکرار مانترای HAM هام هم بسیار موثر است.

رنگ درمانی

آبی روشن و کم رنگ به چاکرای پنجم اختصاص دارد. این رنگ آرامش می آفریند و بینش روحانی شما را باز و گسترده می کند.

جواهر درمانی

در متعادل سازی چاکرای پنجم ، سنگ های زمردکبود و فیروزه بسیار موثر است.

رایحه درمانی

رایحه تند مریم گلی امواج شفا را به طرف «مرکز تکلم» می فرستد. رایحه اکالیپتوس هم چاکرای پنجم را متعادل می کند.

تغذیه درمانی

استفاده از مواد غذایی آبی رنگ مثل :توت آبی ، انگور ها ،آلو سیاه  و اغلب میوه های آبی بسیار موثر است.

توصیه
اگر انگشتر و یا سنگ فیروزه دارید روزی 15 دقیقه بر روی محل چاکرا یا بر روی کف دست خود بگذارید. وقتی ناراحتید از لباس های به رنگ آبی استفاده کنید تا چاکرای پنجم شما را فعال کند.

 

لطفا پس از مطالعه نظر خود را در مورد این مقاله بنویسید. با تشکر مدیریت سایت

 

کاری از منصور دارستانی


برچسب ها : ,,,,,,,,,,,,,,,,
چاکرای چهارم (آناهاتا) و خصوصیات مربوط به آن
چاکرای چهارم (آناهاتا) و خصوصیات مربوط به آن

چاکرای چهارم (آناهاتا) و خصوصیات مربوط به آن

چگونه چاکرای قلب را پاکسازی کنیم؟

 

چاکرای قلب مرکز سیستم کل چاکراهاست. هدف چاکرای قلب رسیدن به وحدت کامل از راه عشق است. تمام آرزوهایی که برای ارتباط صمیمی و عمیق، هماهنگی و عشق داریم حتی زمانی که احساس غم به سراغ مان می آید، درد یا ترس جدا شدن و از دست دادن عشق و علاقه، منشأ تمام اینها چاکرای آناهاتا (قلب) است.
نام سانسکریت این چاکرا آناهاتا است و به نامهای چاکرای قلب یا مرکز قلب نیزنامیده می شود.

چاکرای قلب و خصوصیات آن

جایگاه: در وسط قفسه سینه
رنگ: سبز و همچنین صورتی و طلایی
عنصروابسته: هوا
حس: لامسه
سنگ: یاقوت سرخ
سمبل: لوتوس 12 پر
اصل اساسی: از خود گذشتگی
اندام های وابسته ی بدن: قلب، بالای پشت، قفسه ی سینه ، پایین ترین قسمت ریه، خون و دستگاه گردش خون، پوست.
غده ی وابسته: تیموس
غده ی تیموس تنظیم رشد وکنترل سیستم لنفاوی را به عهده دارد و همچنین محرک و تقویت کننده ی سیستم ایمنی است.

 

تاثیرات: احساس عشق و ارتباط با مردم در نزدیکی قلب (به عنوان مثال: مادر، پدر، خواهر و برادر، همسر و فرزندان). مشکل تنفس یا ششها تنش را در چاکرای قلب نشان می‌دهد.

وظیفه ى چاکرای قلب جذب انرژى سبز رنگ است که به ما قدرت عشق ورزیدن و دریافت کردن را می دهد. آرى، عشق، این مفهوم غیرقابل رویت و غیر قابل انکار، در حیات ما نقش مهم خود را ایفا مى کند. این انرژى در تنفس ما نیز تاثیر مهمى دارد.

یک تمرین بسیار ساده براى لمس این انرژى آن است که چشمان خود را ببندید و به یک فرد و یا یک اتفاق بسیار زیبا و عاشقانه فکر کنید، دقت کنید که براى انتخاب سوژه تان به عشقى زیبا بیاندیشید. اگر این تمرین کوچک را با تمرکز و درست انجام دهید خواهید دید که بلافاصله تنفسی عمیق و لذتبخش خواهید داشت.

اینجا درست همان جاییست که صحبت از ارتباط چاکراى دوم و چهارم می شود. براى اینکه بتوانید از وجود فرد یا شرایطی لذت ببرید لازم است تا به آن عشق داشته باشید. عشق انگیزه ی اصلى هر خلقی است که انجام می شود. بسیارى از ما بارها با این نصیحت روبرو شده ایم که براى موفقیت لازم است آنچه را دنبال کنیم که به آن عشق داریم. این مطلب صحت دارد تا جاییکه در حیات متافیزیکی ما نیز این قانون جاریست.

 

کم کاری و یا انسداد چاکرای قلب موجب داشتن قلبی ناسالم، پایین آمدن احساس شادى و به مرور زمان موجب اشکال در چاکراى دوم نیز می شود.
بعلاوه چاکرای قلب مانند شیر واصلی بین سه چاکراى زمینی و سه چاکراى آسمانی عمل می کند. غالب افراد سه چاکراى پرکار زمینی و یا سه چاکراى پر کار آسمانی دارند که با تقویت و رفع مشکلات چاکرای چهارم می توان به این تعادل مهم نزدیک شد

اگر چاکرای قلب کاملاً باز باشد و هماهنگ با دیگر چاکراها کارکند شما را به کانال عشق «الهی» تبدیل می کند. انرژی های قلب شما می تواند دنیا را برایتان تغییردهد، متحد کند و وفق دهد و حتی اشخاص اطرافتان را شفا بخشد.

خصوصیات درونی این افراد

این افراد اشخاصی متعادل، روشنفکر، وفادار، گره گشا، پاک، بامحبت، دارای رقت قلب، همدرد، همدل، رازدار، دلجو، ایثارگر، امانت دار و خوش خلق هستند.

اگر عملکرد چاکرای قلب ناهماهنگ باشد، ممکن است دائما بخواهید درخدمت دیگران باشید و سخاوتمندانه عمل کنید بدون اینکه حقیقتا به سرچشمه ی عشق وصل باشید. در باطن، شاید به آن آگاه نباشید. همیشه در ازای «عشقی» که می دهید انتظار سپاس و قدردانی دارید و عمیقا از اینکه از زحمتی که متحمل شده اید به خوبی سپاس گزاری نشده است دلسرد هستید. امکان دارد آن قدر احساس نیرومندی کنید که بخشی از نیرویتان را ببخشید

خصوصیات جسمانی

افرادی که چاکرای قلب شان مسدود است، دچار بیماری قلبی، حمله ی قلبی، افتادگی دریچه قلب، آسم، بزرگ شدن قلب، سرطان ریه، فشارخون، سرطان سینه، گرفتگی رگهای قلب، تنگی نفس می شوند
از لحاظ عاطفی این افراد از مهمانیها واجتماعات لذت نمیبرند، آسیب پذیر و همیشه ناراحتند، خشم و اندوه در وجودشان لانه کرده، دارای تعصبات شدید و کوته فکری و مقایسه کردنهای زیاد هستند.

 

روش های متعادل کردن چاکرای قلب

این چاکرا به عشق ورزیدن و محبوب شدن و ارتباط برقرار کردن مربوط می شود.

اگر چاکرای قلب سالم باشد : شما فردی با محبت، دلسوز و با شفقت هستید و دوستان بسیاری به سوی شما جذب می شوند.

اگر چاکرای قلب پرکار باشد : در عشق احساس مالکیت و طلبکاری می کنید و بداخلاق می شوید.

اگر چاکرای قلب کم کار باشد : به حال خود افسوس می خورید؛ وحشت زده هستید. عذاب وجدان دارید و بی تفاوت می شوید.

عملکرد متعادل  چاکرای قلب :

• میل با دیگران سهیم شدن و بخشش
• برقراری ارتباطی عمیق با کسانیکه دوستشان داریم
• حس امید و آرزو و شادکامی
• ترحم و دلسوزی
• تعادل بین چاکراهای تحتانی(جسمی) و فوقانی(روحی)
• عبادت وپرستش
• فداکاری
• جلب اعتماد و بی توقعی
• درک زندگی در همان شکل اصلی خود و اعتماد به عشق الهی
• درک وحدت در کل جهان
• میل به فعالیت اجتماعی

عملکرد نامتعادل چاکرای قلب:

• حسادت
• خجالت و شرمنده شدن از محبت دیگران
• بی تعهدی و لاقیدی
• منطقی بودن صرف اعمال بدون در نظر گرفتن احساسات
• غم و غصه و ناامیدی، طرد شدگی،
• عدم توانایی در محبت به خود
• از صمیم قلب نبودن احساسات و اعمال و به همین دلیل متوقع بودن
• نیاز به تایید و ستایش و تقدیر
• سرخوردگی در صورت تایید نشدن
• احساسات مملو از ستیز و شک و تردید و آشوب.

 

روش توازن چاکرای قلب:

1- سعی کنید احساسات سرکوب شده تان را بروز دهید.
2- خودتان و دیگران را ببخشید.
3- اگر ارتباطی به نفع شما نیست آن را تمام کنید. سعی کنید بر خودتان مسلط شده و با خودتان دوست و رفیق باشید.

 

تذکر: هیچ وقت قبل از پاکسازی کامل هفت چاکرا ها اقدام به فعالسازی و تمرین بر روی چاکرایی خاص را نکنید. چون اگر از چاکرای اول شروع به پاکسازی نکنید ، اختلالات زیادی در کارکرد چاکراها ایجاد می شود و ممکن است دچار مشکلات زیادی شوید.  مانند لیوانی پر از آب و گل، شما فقط با فعالسازی یک چاکرا آب را بیشتر از حد گل آلود میکنید و تاثیری در سلامت چاکراها ایجاد نمی کنید و برعکس کارکرد آن ها را دچار اختلال می کنید.

 

راه های درمان و پاکسازی چاکرای قلب

موسیقی درمانی

هر نوع موسیقی کلاسیک، مدرن و یا موسیقی های مذهبی شرقی و یا قدیمی غربی که اثر تهذیب کننده داشته باشد و قلبتان را با رقص زندگی یکی کند برای چاکرای قلب موثر است.

لذت بردن از طبیعت

پیاده روی آرام درفضاهای سبز، کل وجودتان را از راه چاکرای قلب هماهنگ می کند.

رایحه درمانی

عطرگل سرخ: امواج عاشقانه و ملایم آن به قلب آرامش می بخشد و شفابخش آزرده دلی است.

تغذیه درمانی

خوردن اسفناج، کلم، خیار، کیوی، عدس سبز، لوبیا سبز، خیار، نخودفرنگی، کاهو، فلفل سبز توصیه می شود.

سنگ درمانی

سنگ زمرد، یشم، کوارتزصورتی برای تعادل  چاکرای قلب مفید است.

سعی کنید از لباس های به رنگ سبز بیشتر استفاده کنید و در منزل از گیاهان طبیعی نگهداری کنید.

 

 

لطفا پس از مطالعه نظر خود را در مورد این مقاله بنویسید. با تشکر مدیریت سایت

لطفا با لایک این مطلب ما را دلگرم و حمایت کنید.

کاری از منصور دارستانی

 


برچسب ها : ,,,,,,,,,,,,,,,,
چاکرای سوم و خصوصیات مربوط به آن
چاکرای سوم و خصوصیات مربوط به آن

چاکرای سوم و خصوصیات مربوط به آن

چاکرای سوم  یا چاکرای شبکه خورشیدی _ نام سانسکریت آن (مانی پورا) (Mani pura): مانی به معنی جواهر و پورا به معنی شهر(شهر جواهر) است. به آن چاکرای شبکه خورشیدی یا مرکز ناف هم گفته می شود. همچنین از نام های چاکرای طحال، معده و کبد هم استفاده می شود.

خصوصیات چاکرای سوم (چاکرای شبکه خورشیدی)

رنگ: زرد طلایی

عنصر وابسته: آتش

حس: بینایی

سمبل: نیلوفر ده پر

حس: بینایی

هورمون مربوطه: انسولین (کیسه صفرا)

غده وابسته: پانکراس

مانترا: رام

زمینه: شکفتن شخصیت، عملکرد بر اساس احساسات و تجربه، شکل‌گیری شخص، نفوذ و قدرت، خرد، رشد تجربیات

جهت چرخش چاکرا: در زنان بر خلاف جهت عقربه‌های ساعت و در مردان در جهت عقربه‌های ساعت

اندام های وابسته: پشت، شکم، قسمت تحتانی، دستگاه گوارش، معده، کبد، طحال، کیسه صفرا، دستگاه عصبی خودکار

تائیرات: قسمتی از آگاهی که وابسته به این چاکرا می‌باشد شامل احساس قدرت، کنترل کردن و آزادی وجود است. فعالیت‌های ذهنی و ذهن نیز به این چاکرا پیوسته می‌باشند. چاکرای شبکه خورشیدی نیز با قسمتی از وجود که به آن شخصیت یا خود (ضمیر شخصی) می‌گویند مرتبط است.

جایگاه و فعالیت چاکرای سوم

تقريبا دو انگشت بالاي ناف جايگاه چاكرای سوم است. اگر اين چاكرا هماهنگ كار كند شما مي توانيد خود را كاملا باور كنيد و هم چنين به احساس ديگران و ويژگی هاي شخصيتي آنها احترام بگذاريد. اگر این چاکرا فعال باشد به شخصی پر قدرت، پر جنب و جوش تبدیل می شوید که کلیه ی اعضای داخلی بدنتان سالم است و به خود و دیگران احترام گذاشته و از همه و خودتان مراقبت می کنید.

وقتي چاكرای سوم (چاکرای شبکه خورشیدی) درست كار نكند مي خواهيد همه چيز طبق خواسته هاي شما انجام شود، دوست داريد دنيای درون و بيرون را كنترل كنيد با اين وجود از درون ناآرام و ناراضی هستيد. كم كاري چاكرای سوم شما را مأيوس و نااميد مي كند. نیازبه آرامش درونی دارید و به سختی می توانید چیزها را رها کنید تا آرام شوید.

این چاکرا پرده دیافراگم ،لوزالمعده،کبد،معده و تا حدی روده بزرگ و کوچک ،آپاندیس ،ریه ها،قلب، و دیگر قسمت های بدن را تحت کنترل دارد و انرژی را به آنها منتقل می کند. همچنین بر کیفیت خون تاثیر دارد،چرا که بوسیله کبد ،سطح کلسترول خون را تنظیم می کند.بنابراین بر وضعیت قلب هم اثر می گذارد.

چاکرا شبکه خورشیدی ،پالایشگاه نیروی بدن است. انرژی های لطیف چاکراهای تحتانی و فوقانی از آن عبور کرده و کل بدن توسط چاکرای شبکه خورشیدی انرژی دریافت می کند .

کسانی که انتقاد ناپذیرند، ترس زیادی دارند، بی احساس و بی تفاوت هستند، احساساتشان را نمی توانند بیان کنند، زود پشیمان می شوند، استرس دارند، خود بزرگ بینی یا خود کوچک بینی، حس فضول بودن، از درون ناراضی و احساس حقارت میکنند دچار گرفتگی در این چاکرا هستند.

حل یک مساله مادى که ذهنمان را مشغول کرده، درک یک اتفاق جدید و عجیب، هضم رفتارهایی که در دنیاى خود با آن روبرو هستیم، همه و همه نیازمند به انرژی چاکراى سوم مان است. انسداد و یا کم کارى چاکرای سوم موجب سوتفاهم هاى بی رویه، معده دردهاى مزمن، روابط اجتماعی پردردسر، مشکلات طولانی حل نشده و… می باشد.

این چاکرا مرکز احساسات سطح پایین مثبت و منفی مانند بلند پروازی، شجاعت، پشتکار، پرخاشگری، تهاجم، خشم، کینه، حسادت، حرص، ظلم و ستم و سایر موارد است. هنگامی که فرد بسیار خشمگین می شود چاکرای سوم به طور نامنظم شروع به ضربان می کند. در نتیجه دیافراگم نیز به طور نامنظم شروع به حرکت می کند و تنفس فرد نامنظم و کم عمق می شود.

یکی از چیز هایی که همیشه دشمن اعتماد به نفس ماست اضطراب و استرس هست. شما وقتی اضطراب دارید به اصطلاح عامیانه میگوید (دلشوره گرفتم ) و دقیقاً چاکرای شماست که احساس گرفتگی و لرزش در آن ایجاد شده است. دلشوره علت مستقیم درست کار نکردن این چاکراست ؛چون معمولاً اشخاصی که خیلی اضطراب دارند و دلشوره میگیرند که از وضع موجود ناراضی باشند و مدام در تلاش برای تغییر آن باشند. این علامت در اکثر مادرها به وفور دیده می شود.

یادتان باشد که این چاکرا در اکثر اشخاص دچار مشکل هست ؛پس سعی کنید با کار روی شخصیت خودتان و افزایش رضایت از خودتان، این چاکرا را از درون خودتون تقویت کنید چرا که یکی از صدمه پذیرترین چاکرا ها در مقابل انرژی منفی، چاکرای سوم شماست.

یکی دیگه از وظایف این چاکرا کنترل امیال و خواسته های چاکرای خاجی و جنسی آدمه. معمولاً اشخاصی که در این چاکرا دچار مشکل هستند همیشه از وضعیت موجود می نالند و مدام ابراز عدم رضایت می کنند یا به قول خودمون غرغر می کنند.

 

اگر چاکرای سوم دچار انسداد باشد این اختلالات در بدن بوجود می آید:

بیماریهای جسمی وابسته: مشکلات و زخمهای گوارشی، آلرﮋی غذایی، دیابت، مشکلات کبدی، یرقان، هپاتیت، سنگ کیسه صفرا، مشکلات غدد کلیوی، التهاب مفاصل، وسواس و اعتیاد به قند، کافئین و غذا.

بیماریهای روانی یا شخصیتی وابسته: عصبانیت، ترس از واپس زدگی، خودباوری ضعیف، تردید، بی عاطفگی، وسواس، رنجش و طمع، بی ارادگی و ناتوانی

این چاکرا به عزت نفس و درک و فهم شخصی مربوط می شود. در سطوح احساسی ایجاد خوش بینی و خلاقیت می کند.

اگر چاکرای  سوم سالم باشد: فرد با اعتماد به نفسی هستید و هرگز احساس بطالت و بیهودگی نمی کنید.

اگر چاکرای  سوم پرکار باشد: دچار خشم و حالات تهاجمی می شوید. زیاد با دوستانتان سر سازگاری نخواهید داشت.

اگر چاکرای  سوم کم کار باشد: فردی منفی گرا می شوید و نمی توانید در هر موردی تصمیم بگیرید.

علائم فیزیکی عدم توازن در چاکرای سوم : انرژی ندارید، همیشه خسته هستید، ممکن است به مشکلات کبدی و دردهای مفصلی دچار شوید.

 

عملکرد متعادل در چاکرای سوم:

• اعتمادبه نفس و احساس قوی هویت،
• احترام به خود
• سر زندگی و رضایت نسبت به جایگاه خود
• عملکرد براساس تجربه و احساسات طبیعی
• پشتکار و خرد
• پذیرش خود و دیگران
• احساس تعلق خاطر
• مثبت بینی و انگیزه درونی
• خطر پذیری و مصمم
• علت وقایع زندگی را در نور حق ورسیدن به تکامل دانستن
• هماهنگی این چاکرا با چاکراهای چشم سوم و تاج باعث بینش درونی و رویت نوسانات نوری اجسام قابل رویت، میشود
• تحقق آرزوها به دلیل اتصال با نیروی نور در جهان

عملکرد نامتعادل در چاکرای سوم :

• احساس گناه
• اعمال نفوذ طبق خواست خود
• کنترل درون همانند بیرون
• نارضایتی و عدم آرامش
• عدم تایید در دوران کودکی و فقدان احترام درونی نسبت به خود
• تاکید بر موفقیتهای حرفه ای و اجتماعی و میل به ثروت اندوزی بیش از حد برای گرفتن تایید بیرونی
• عدم توانایی لذت بردن و رها کردن
• انسداد احساسات به دلیل میل به کنترل
• بروز خشم بدون کنترل(انفجار بی موقع خشم)
• نیروی حیاتی کم
• عیبجویی بیش از حد از دیگران
• حساسیت بیش از حد به مورد انتقاد قرارگرفتن
• بلاتکلیفی
• گرایش به کمال طلبی، قدرت طلبی، سلطه گری

برای متعادل کردن چاکرای سوم :

1-  دست از حالات تهاجمی بردارید.
2- دنبال دلایلی بگردید که چرا اینقدر خرده گیر و بیش از حد حساس شده اید.
3- سعی کنید برای خودتان و دیگران احترام قائل شوید.

تذکر: هیچ وقت قبل از پاکسازی کامل هفت چاکرا ها اقدام به فعالسازی و تمرین بر روی چاکرایی خاص را نکنید. چون اگر از چاکرای اول شروع به پاکسازی نکنید ، اختلالات زیادی در کارکرد چاکراها ایجاد می شود و ممکن است دچار مشکلات زیادی شوید.  مانند لیوانی پر از آب و گل، شما فقط با فعالسازی چاکرا آب را بیشتر از حد گل آلود میکنید و تاثیری در سلامت چاکراها ایجاد نمی کنید و برعکس کارکرد آن ها را دچار اختلال می کنید.

 

تزكيه چاكراى سوم

از اين چاكرا به بعد ما با خودمان روبرو ميشويم و با، با ارزش شمردن خود و قدرت شخصى، عزت نفس، شهود نمادين يا بصيرت نمادين ياد ميگيريم كه چگونه به خود احترام بگذاريم و در غير اينصورت هيچكدام از اعمالمان ارزشى ندارد .از كودكى به ما ياد داده اند كه دوست داشتن خود مساوى با غرور است. اما اينگونه نيست زيرا كسى كه خود را دوست دارد وقتش را براى فخر فروختن تلف نميكند و خود را فداى خواست نميكند.

رايحه درمانی برای چاکرای سوم

روغن اسطوخودوس چاكرای سوم را متعادل ساخته و اثر آرام بخش بر روی بيقراری اين چاكرا دارد. اگر با روغن رزماري محل چاكرای خورشيدی (چاكرای سوم) را ماساژ دهيد و رايحه تند رزماری را استنشاق كنيد اثر محرك آن باعث مي شود كه ميل به كار و فعاليت در شما افزايش يابد

 

 

رنگ درمانی چاکرای سوم

رنگ زرد روشن چاكرای سوم را فعال مي كند، به افكار و اعصاب ما نيرو مي دهد و حتي ممكن است ارتباط با ديگران را افزايش دهد. احساس خستگی درونی با رنگ زرد برطرف شده و باعث فعال شدن و تحرك شما می شود. رنگ طلايی نور خورشيد خصوصيات چاكرای سوم شما را تقويت مي كند. تماشای مزرعه ای از گندم های رسيده در زير نور خورشيد نيز چنين اثری دارد. براي رهايی از غم به گل آفتابگردان نگاه كنيد.

موسیقی درمانی چاکرای سوم

چاکرای سوم با ریتم شاد فعال می شود. برای نا آرامی دراین شبکه، هرنوع موزیک آرامی که شما را به درون هدایت کند می تواند آرامش بخش باشد.

تغذیه درمانی چاکرای سوم

خوردن این غذاها در باز شدن چاکرای سوم مفید است: فلفل زرد، بلال شیرین، آلوی قطره طلا، موز، آناناس، کدوی مسمایی، کره، زرده تخم مرغ، پنیر هلندی و هل، زنجبیل، بابونه، رازیانه.

سنگ درمانی چاکرای سوم

برای فعالسازی این چاکرا می توانید از سنگ های یاقوت زرد، کهربا ، کلسیت ، سیترین و … استفاده کنید.

 

لطفا پس از مطالعه نظر خود را در مورد این مقاله بنویسید. با تشکر مدیریت سایت

 

لطفا با لایک این مطلب ما را دلگرم و حمایت کنید.

 

کاری از منصور دارستانی

 


برچسب ها : ,,,,,,,,,,,
ﭼﺎﻛﺮﺍﯼ ﺩﻭﻡ (سوادهیستانا) و خصوصیات مربوط به آن
ﭼﺎﻛﺮﺍﯼ ﺩﻭﻡ (سوادهیستانا) و خصوصیات مربوط به آن

ﭼﺎﻛﺮﺍﯼ ﺩﻭﻡ (سوادهیستانا) و خصوصیات مربوط به آن

ﭼﺎﻛﺮﺍﯼ ﺩﻭﻡ یا چاکرای خاجی ﻛﻪ ﭼﺎﻛﺮﺍﯼ ﺟﻨﺴﯽ ﻧﻴﺰ ﺧﻮﺍﻧﺪﻩ ﻣﯽ ﺷﻮﺩ ﺩﺭ ﺯﺑﺎﻥ ﺳﺎﻧﺴﻜﺮﻳﺖ ﺳﻮﺍﺩﻫﻴﺴﺘﺎﻧﺎ ﻧﺎﻡ ﺩﺍﺭﺩ و ﺑﻪ ﻣﻌﻨﺎﯼ ﺧﺎﻧﻪ ﻣﺨﺼﻮﺹ ﺍﻭ ﺍﺳﺖ. ﺳﻮﺍﺩﻫﻴﺴﺘﺎﻧﺎ ﺍﺯ ﺭﻳﺸﻪ ﺳﻮﺍﺩ ﺑﻪ ﻣﻌﻨﯽ ﺷﻴﺮﻳﻨﯽ ﻧﺸﺎﺕ ﮔﺮﻓﺘﻪ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺑﻪ ﺷﻴﺮﻳﻨﯽ ﻟﺬﺕ ﺟﻨﺴﯽ ﺍﺷﺎﺭﻩ ﻣﻴﻜﻨﺪ. ﭼﺎﻛﺮﺍﯼ ﺩﻭﻡ ( چاکرای خاجی) ﺩﺭ ﻗﺴﻤﺖ ﭘﺎﻳﻴﻨﯽ ﺷﻜﻢ ﻣﺎ ﺑﻴﻦ ﻧﺎﻑ ﻭ ﺁﻟﺖ ﺗﻨﺎﺳﻠﯽ، ﺩﺭ ﻣﻘﺎﺑﻞ ﺷﺒﻜﻪ ﻋﺼﺒﯽ ﺧﺎﺟﯽ ﻭﺍﻗﻊ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ. مرکز انرژیی که ما از راه آن احساسات دیگران را دریافت می کنیم (کیفیت پیوندمان با دیگران). نقطه ای که از آن احساسات جنسی را می فرستیم ودریافت می کنیم. و همچنین با خلاقیت ما در ارتباط است.

از تأثیرات ذهنی و احساسی چاکرای دوم می توان به مشکلات پولی، جنسی و پیامدهای کنترل آن با دیگران، جرم و گناه ؛نیرو یا مهار آن در دنیای مادی، آشفتگی احساسات، ترس از رها شدن و هتک حرمت اشاره کرد.

از تأثیرات تندرستی نیز می توان به اختلال جنسی، بی نظمی تولید مثل ، غده های فیبرویید، حساسیت ها ، بیماری های پوستی، بواسیر، پروستات و مشکلات مثانه ، دردهای لگن خاصره/ پشت تحتانی، زیاده روی در غذا خوردن و روابط جنسی اشاره نمود.

خصوصیات ﭼﺎﻛﺮﺍﯼ ﺩﻭﻡ (چاکرای خاجی)

سمبل: نیلوفر با شش گلبرگ
رنگ: نارنجی
عنصر وابسته: آب
اصل اساسی: خلق وجود (تولید مثل)
حس: چشایی
غدد مربوطه : غدد جنسی
هورمونهای مربوطه : استروژن
جهت چرخش ﭼﺎﻛﺮﺍﯼ ﺩﻭﻡ : در زن در جهت عقربه‌های ساعت و در مرد خلاف عقربه‌های ساعت
سنگ های مرتبط: لابرادوریت، عقیق قهوه ایی، چشم ببر، گلدستون، سترین، عقیق کارنلیان

مانترا: وَم (VAM)

ﺍﻋﻀﺎ ﻭﺍﺑﺴﺘﻪ ﺑﻪ چاکرای خاجی ﻋﺒﺎﺭﺗﻨﺪ ﺍﺯ : ﺑﻴﻀﻪ ﻭ ﺗﺨﻤﺪﺍﻥﻫﺎ، قسمت لگن، ﺁﻟﺖ ﺗﻨﺎﺳﻠﯽ ﻭ ﺭﺣﻢ ، ﭘﺮﻭﺳﺘﺎﺕ، ﻣﺜﺎﻧﻪ ﻭ ﻛﻠﻴﻪ ﻫﺎ. ﭼﺎﻛﺮﺍﯼ ﺩﻭﻡ ﻧﻘﺶ ﻣﻬﻤﯽ ﺩﺭ ﮐﻨﺘﺮﻝ ﺗﻮﻟﻴﺪ ﻣﺜﻞ ﻭ ﮐﺴﺐ ﻟﺬﺗﻬﺎ ﺩﺭ ﺯﻧﺪﮔﯽ ﺑﺎﺯﯼ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ.

تاثیرات: این چاکرا  (چاکرای خاجی) به قسمتی از آگاهی که مربوط به غذا و روابط جنسی است مربوط است. ارتباط این چاکرا با درون است و اینکه جسم به چه چیزی نیاز دارد و چه چیزی او را خشنود می‌سازد. توانایی شخص برای داشتن بچه نیز در ارتباط با این چاکرا است. همچنین این چاکرا با احساسات و خواسته‌های احساسی شخص پیوسته است

افرادی که انرژی در ﭼﺎﻛﺮﺍﯼ ﺩﻭﻡ آنها به خوبی در جریان است، شادی و نشاط و حیاتی جاودان دارند. این افراد دارای اعتماد بنفس بسیاری می باشند و قدرت تأثیر گذاری بسیاری بر دیگران دارند.کارکرد و فعال بودن انرژی در این چاکرا باعث تأثیر گذاری در شهوت، لذت، عشق و تعادل در امیال جنسی می گردد. اگر این چاکرا به درستی کار کند ما در همه حال از زندگی خود کمال رضایت را خواهیم داشت و لذت خواهیم برد.

عملكرد هماهنگ چاکرای خاجی باعث میشود كه در ارتباط با دیگران خصوصا در برابر جنس مخالف رفتاری طبیعی داشته باشید و جریان انرژی خلاق حیات را در درون بدن و روان احساس كنید. این هماهنگی باعث میشود كه نه تنها در زندگی خودتان كه برای دیگران نیز انگیزه ایجاد كنید.

ﺑﺪﻛﺎﺭ ﻛﺮﺩﻥ ﭼﺎﻛﺮﺍﯼ ﺩﻭﻡ ﻣﻌﻤﻮﻻ ﺩﺭ ﺳﻦ ﺑﻠﻮﻍ ﺑﻪ ﻭﺟﻮﺩ ﻣﻲ ﺁﻳﺪ. ﺑﻴﺪﺍﺭ ﺷﺪﻥ ﺍﻧﺮﮊی ﻫﺎی جنسی ﺑﻲ ﺛﺒﺎﺗﻲ ﺍﻳﺠﺎﺩ ﻣﻲ ﻛﻨﺪ ﻭ ﻭﺍﻟﺪﻳﻦ ﻭ ﻣﺮﺑﻴﺎﻥ ﺑﻪ ﻧﺪﺭﺕ ﺗﻮﺍﻧﺎیی ﺁﻣﻮﺯﺵ ﺩﺭﺳﺖ ﺑﻪ ﺟﻮﺍﻥ ﻫﺎ ﺭﺍ ﺩﺍﺭﻧﺪ ﻛﻪ ﭼﮕﻮﻧﻪ ﺍﻳﻦ ﺍﻧﺮﮊی ﺭﺍ ﻛﻨﺘﺮﻝ ﻛﻨﻨﺪ. ﻏﺎﻟﺒﺎ، ﻛﻤﺒﻮﺩ ﻣﺤﺒﺖ ﻭ ﻧﻮﺍﺯﺵ ﻛﻪ ﺭﻳﺸﻪ ﺩﺭ ﺩﻭﺭﺍﻥ ﻛﻮﺩﻛﻲ ﺩﺍﺭﺩ وجود دارد. که این ﻣﻤﻜﻦ ﺍﺳﺖ ﺑﻌﺪﺍ ﺑﻪ ﻧﻔﻲ ﻳﺎ ﺳﺮﻛﻮﺏ ﺍﻣﻴﺎﻝ ﻣﻨﺘﻬﻲ ﺷﻮﺩ، ﺩﺭ ﻧﺘﻴﺠﻪ ﺍﻧﺮﮊی خلاق جنسی صریحا ابراز نمی شود و ﺩﺭ ﺭﺍﻩ ﻧﺎﻣﻨﺎﺳﺐ، ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﻧﺸﺎﻥ ﻣﻲ ﺩﻫﺪ. همچنین ﺍﮔﺮ ﺍﯾﻦ ﭼﺎﮐﺮﺍ ﮐﻢ ﮐﺎﺭ ﺑﺎﺷﺪ، ﺑﯽﻋﺎﻃﻔﻪ ﻭ ﺑﯽﺍﺣﺴﺎﺱ ﺧﻮﺍﻫﯿﺪ ﺑﻮﺩ، ﻭ ﺍﺯ ﺟﻤﻊ ﺧﻮﺍﻫﯿﺪ ﮔﺮﯾﺨﺖ.

وظیفه ى این چاکرا جذب انرژى نارنجی رنگ است. این انرژى به ما قدرت لذت بردن از زندگی زمینی شامل لذت روابط جنسی، مزه ى غذا ها و هر بخشی که در ذهن ما مادی محسوب می شود را مى دهد و از طرفی موجب اشتیاق و خلاقیت می شود. بهتر است که بر روی این عبارات بیشتر بیاندیشیم؛ قدرت لذت، خلق، اشتیاق. فردی که از زندگی خود لذت می برد صاحب انگیزه ى بیشتری است و با شوق و انگیزه است که می تواند خلاق باشد. غالبا به اشتباه تصور می رود که انرژى این چاکرا صرفا به روابط جنسی محدود می شود در حالیکه خندیدن، معاشرت و حتی دیدن و شنیدن هم می تواند با انرژى سالم چاکرای خاجی لذتبخش باشد و به حیات سالم یک فرد کمک کند.
انسداد در چاکراى دوم موجب بوجود آمدن مشکلات جنسی، ضعف بویایی، بی انگیزگی، لذت نبردن و یا تنفر از مرد یا زن بودن می گردد.

چگونه  ﭼﺎﻛﺮﺍﯼ ﺩﻭﻡ را متعادل کنیم ؟

این چاکرا نشان دهنده خلاقیت و توازن احساسی است.

اگر چاکرای دوم  سالم باشد: شما را خوشبین و امیدوار می کند و باعث می شود به راحتی با دیگران ارتباط برقرار کنید.

اگر چاکرای دوم  پرکار باشد: بیش از حد احساساتی شده و خیلی سریع عاشق می شوید.

اگر چاکرای دوم  کم کار باشد: در لاک خودتان فرو می روید و در مورد همه چیز بی تفاوت می شوید.

علائم فیزیکی عدم توازن در چاکرای دوم : مشکلات مثانه، ناتوانی جنسی، کمردرد (در قسمت پایین کمر)؛ مشکلات روده بزرگ

اگر ﭼﺎﻛﺮﺍﯼ ﺩﻭﻡ در تعادل باشد:

• خرسندی از فعالیتهای لذت بخش بدون احساس گناه
• احساس تسلیم و عدم اجبار به کنترل دیگران همراه با اعتماد
• ارتباط قدرتمند با دیگران با حفظ مرزهای شخصی
• توانایی در بروز و ایجاد رفتارهای سالم عاطفی
• هماهنگی بین احساس و زندگی و بروز منطقی و آرام احساسات
• رفتار صادقانه و طبیعی در برابر جنس مقابل
• یا ایجاد رابطه سالم. وحدت با طبیعت و غوطه وری در انرﮋهای کائنات در حین عمل نزدیکی احساس میشود.
• در سطح فیزیکی آلودگیها را از کلیه ها و مثانه پاک می کند .
• زندگی سرشار از شور و اشتیاق و شگفتی
• ایجاد انگیزه در شما و دیگران
• خلاقیت و تطبیق پذیری
• پذیرش بخشهای مونث و مذکر وجود خود.

 

تذکر: هیچ وقت قبل از پاکسازی کامل هفت چاکرا ها اقدام به فعالسازی و تمرین بر روی چاکرایی خاص را نکنید. چون اگر از چاکرای اول شروع به پاکسازی نکنید ، اختلالات زیادی در کارکرد چاکراها ایجاد می شود و ممکن است دچار مشکلات زیادی شوید.  مانند لیوانی پر از آب و گل، شما فقط با فعالسازی چاکرا آب را بیشتر از حد گل آلود میکنید و تاثیری در سلامت چاکراها ایجاد نمی کنید و برعکس کارکرد آن ها را دچار اختلال می کنید.

اگر ﭼﺎﻛﺮﺍﯼ ﺩﻭﻡ نامتعادل باشد:

• مشکلات و اختلالات جنسی
• ترس از صمیمیت
• ناتوانی برای احساس لذت و سرخوشی
• سرکوب عاطفی
• ترس از تغییر و یا ناتوانی برای تغییرو دگرگونی
• احساس گناه (در مواردی همراه دائمی شخص)
• کمبود انرﮋی عاطفی و یا غلیان عاطفی
• عملکرد ناقص این چاکرا اغلب ریشه در بلوغ دارد که با رشد نیروهای جنسی فرد خواهان بی قیدی است کنترل و آموزش درست توسط مربیان و والدین الزامی است.
• نفی یا سرکوب امیال جنسی .
• زیاده روی در رابطه جنسی ،خیال پردازی و یا سرکوب امیال و گاه با طغیان انرژی اتفاق می افتد .
• دودلی و تنش و خشونت نسبت به جنس مخالف .
این چاکرا در ناحیه شرمگاهی قرار دارد و اندامهای جنسی و مثانه را کنترل کرده و به آن ها انرژی می دهد.
•”چاکراهای آجنا،گلو و ریشه ” تاثیر زیادی بر چاکرا خاجی دارند و اختلال در کارکرد هر یک از این چاکراها می تواند منجر به اختلال کارکرد در چاکرا خاجی شود.

متعادل کردن ﭼﺎﻛﺮﺍﯼ ﺩﻭﻡ :

1- باید خوشبین و امیدوار باشید و به دیگران خدمت کنید.
2- از عذاب وجدان و عصبانیت دست بردارید.
3- ترک کردن هر نوع عادت ناپسند مانند اعتیاد، سیگار کشیدن و از بین بردن هر نوع احساس منفی

در افراد مسن  چاکرای دوم و ریشه تهی از انرژی هستند. این مورد یکی ازدلایلی است که موجب روان پریشی افراد مسن می شوند.
چاکرای دوم  وظیفه کنترل کردن و انرژی دادن به بخش های زیر را بر عهده دارد:
•ارگان های جنسی
•مثانه و مجاری ادرار
•به پاها نیز تا حدودی توسط این چاکرا انرژی داده می شود
•گلو و سر از این چاکرا انرژی می گیرند و تحت تاثیر آن قرار دارند
•افرادی که عدم کنترل در میل جنسی و یا ناتوانی جنسی یا سرد مزاج هستند چاکرا خاجی نامتعادلی دارند.

فعال کردن ﭼﺎﻛﺮﺍﯼ ﺩﻭﻡ با استفاده از طبیعت

مهتاب و تماشا یا لمس آب های زلال خارج از شهر ﭼﺎﻛﺮﺍﯼ ﺩﻭﻡ را فعال میكند. ماه به خصوص در زمان بدر كامل احساسات شما را زنده میكند و باعث می شود تا پیام های روح تان را از راه تجسم و رویاهایتان بگیرید.
مشاهده‌ آب های زلال طبیعی و یا غوطه ور شدن در آن یا نوشیدن جرعه ای از آب چشمه در پاكسازی و تزكیه روح به شما كمك میكند و باعث آزاد شدن احساسات تان از گرفتگی ها و گره ها می شود به این معنا كه نیروی حیات مجددا میتواند آزادانه در درونتان جاری شود؛ اگر بتوانید مشاهده‌ ماه و لمس آب را همزمان تلفیق كنید اثر آن بر روی ﭼﺎﻛﺮﺍﯼ ﺩﻭﻡ چشمگیر خواهد بود.
برای رهایی از احساسات سركوب شده خصوصا در دوران نوجوانی گوش دادن به صدای پرندگان، صدای جریان آب و حتی نوای شرشر یك فواره كوچك یا پخش صدای ضبط شده آن در لحظاتی از شب یا روز بسیار ثمربخش است و ﭼﺎﻛﺮﺍﯼ ﺩﻭﻡ را آرام میكند.

مراقبه تقویت ﭼﺎﻛﺮﺍﯼ ﺩﻭﻡ

1- در یک وضعیت راحت به صورت نشسته یا خوابیده قرار بگیرد، تمرکز بر تنفس داشته باشید؛

2- تصور کنید نفستان از  نوک انگشتان پا تا بالای سر به حرکت در می آید؛

3- آگاه باشید به هوایی که وارد جسم شما می شود؛

4- همان طور که در حالت ذهنی نفس می کشید به انرژی که در درونتان در جریان است تمرکز کنید؛

5- نور نارنجی رنگ را در این چاکرا به صورتی شفاف تصور کنید.

 

راه های بهبود ﭼﺎﻛﺮﺍﯼ خاجی (دوم)

1- وانیل و فلفل تند مصرف کنید.
2- عقیق سرخ یا یاقوت را بر روی ﭼﺎﻛﺮﺍﯼ ﺩﻭﻡ بگذارید. محل آن چهار انگشت زیر ناف است. و یا می توانید روزی بیست دقیقه انگشتر یا سنگ عقیق  را در دستتان بگیرید.
3- با ورزش، پیاده روی، تماشای مهتاب، لمس آب زلال، صدای پرندگان، این چاکرا متعادل می شود.
4- پرتقال، نارنگی، هویج، انبه، کدو تنبل، زردآلو، نارنج میل کنید و یا هر میوه ای به رنگ نارنجی.
5- جعفری خرد نشده میل کنید.
6- در هفته یک روز را اختصاص بدهید به رنگ نارنجی و نارنجی بپوشید.
7- از عطر چوب صندل استفاده کنید.

 

لطفا پس از مطالعه نظر خود را در مورد این مقاله بنویسید. با تشکر مدیریت سایت

کاری از منصور دارستانی

 


برچسب ها : ,,,,,,,,,,,,,,,,
چاکرای اول و خصوصیات مربوط به آن
چاکرای اول و خصوصیات مربوط به آن

چاکرای اول یا چاکرای تکیه گاه (چاکرای ریشه یا پایه ستون فقرات، مولادهارا (Base chakra – Muladhara – Root chakra) محل ورود پرانا یا انرژی حیاتی است. طیف رنگیِ مربوط به این چاکرا قرمز است که نشانه زندگی، قدرت و نیروی جسمانی است. این رنگ روی کم خونی و فقر غذایی اثر خوبی دارد و ارتعاشاتِ تقویت کننده و درمان کننده دارد.

اگر چاکرای اول باز باشد و هماهنگ کار کند، رابطه جسمانی و عمیق را با «زمین» تجربه می کنید و زندگی بارور است. انرژی حیاتی سالم خواهد بود. به زندگی وجودتان عمق خواهید داد. ویژگی های زندگی تان دارای موفقیت، استحکام و قوت درونی خواهید بود.

اگر چاکرای اول درست کار نکند و یا نامتعادل شود، افکار و اعمال تان عمدتا حول محور مالکیتهای مادی و آسایش خاطر دور می زند. افراط در مسائل احساسی و هیجانی، مثل غذای خوب، روابط جنسی، مادیات و غیره…  می خواهید هر کاری دلتان خواست انجام دهید. برای اینکه بدانید چاکراهای شما در چه وضعیتی هستند،  بهتر است از تست چاکرا استفاده کنید.

خصوصیات چاکرای اول

  • عنصر وابسته: خاک
  • حس: بویایی
  • منطقه: بین مقعد و دستگاه تناسلی (نشیمنگاه)
  • غدد وابسته: فوق کلیوی (که آدرنالین تولید می‌کند)
  • رنگ: قرمز تند
  • عطر: درخت سدر – درخت میخک
  • عضو وابسته: استخوانها، دندانها، ناخن، پا، روده، مقعد، پروستات.
  • سمبل: نیلوفر چهار پر
  • تاثیرات: امنیت، بقا، ایمان، ارتباط، پول، خانه. توانایی بنا کردن و حاضر بودن در زمان و مکان.
  • سنگ های مرتبط  با چاکرای اول: سنگ خون، عقیق سیاه، کوارتز دودی، گارنت، ابسیدیان، جاسپر، حدید، لابرادوریت، یاقوت، مرجان.
  • مانترا: لام (LAM)

مدیتیشن تقویت چاکرای اول

1- چشمان خود را ببندید؛

2- تصور کنید نفستان از  کف پا تا بالای سر به حرکت در می آید؛

 3- آگاه باشید به دم و بازدم های عمیق خود؛

4- همان طور که در حالت ذهنی نفس می کشید ، چاکرای اول را تصور کنید.

5- نور قرمز را در این چاکرا به صورتی درخشان تجسم کنید.

تمرین برای باز کردن چاکرای اول مسدود شده

این تمرینات بلافاصله فواید قابل توجه و آثار متعادل کننده خود را بر روی تمام دستگاه های بدن نشان می دهند.

می توانید از این راه برای تقویت چاکرای اول بهره ببرید:

وقتی این تمرین را انجام می دهید روی زمین بنشینید و بدنتان با زمین ارتباط مستقیم داشته باشد.

احساس کنید بدنتان همانند درختی است که ریشه های خیلی قوی و دراز در زمین دارد.

تمامی ترس های خودتان را روبرویتان تصور کنید و همه آنها را به خاک بسپارید.
خاک بهترین مکان برای ترس ها و وحشت های درون انسان است.
همه آنها را به زمین ببخشید.
این تمرین را تا جایی انجام دهید که با ترسهایتان روبرو شوید و یا آنها را دیگر نبینید.

چاکرای ریشه مهمترین چاکرا از لحاظ انرژی و محل پمپ انرژی به سایر چاکراها میباشد.
برای بیداری کندالینی این چاکرا باید از قدرت بسیار بالایی برخوردار باشد!

انقباض مرکز ریشه (چاکرای اول)

در یک وضعیت راحت به صورت نشسته و یا خوابیده قرار بگیرید. دم بگیرد و به آرامی بازدم انجام دهید و لگن خاصره را با قوت هر چه تمامتر منقبض کنید ، انگار سعی می کنید حرکت روده را متوقف کنید . حالا تا جایی که امکان دارد عضلات اندام های تناسلی را منقبض کنید و به طرف پائین شکم در ناحیه ی ناف بکشید . این مرحله ی آخر با کشیدن رکتوم و دستگاه تناسلی به بالا و پشت ، انقباضات مرحله قبلی را تقویت می کند . وقتی به آخرین حد انقباض شکم رسیدید قبل از اینکه رها کنید و به حالت اول برگردید سعی کنید که این وضعیت را برای چند ثانیه حفظ کنید .

بعد از چند ثانیه استراحت ، هر سه مرحله و انقباض نهایی را تکرار کنید .چند دقیقه به خودتان استراحت دهید در حالی که آگاهی تان بر روی قسمتی است که تازه منقبض شده  است . این تمرین گره های چاکرای اول و چاکرای دوم را باز می کند و نیروی کندالینی را تحریک می کند . معمولاً به دنبال این تمرین احساس گرما و افزایش انرژی خواهید داشت که کاملاً طبیعی است.

توصیه:

چاکرای اول، رنگش قرمزاست، پس در هفته روزی یک مرتبه قرمز بپوشید؛

می توانید لباس زیر قرمز بپوشید؛

رنگ طلوع و غروب خورشید را نگاه کنید، حتی به صورت تصویر سازی.

کسانی که از زندگی لذت نمیبرند چاکرای ریشه شان مشکل دارد.

ناراحتی روده، یبوست، اسهال، سرماخوردگی، واریس، افسردگی و کم خونی به خاطر انسداد چاکرای اول است.

حالا کسی که افسرده است هر چقدر دارو بخورد این چاکرا باز نمیشود، فقط روند بیماری کند میشود.

از لحاظ روحی منزوی، خشمگین، عصبی، ترسو،کم تحمل، بی انگیزه هستند.

کسانی که از طبیعت سوء استفاده میکنند، درخت میشکنند، آتش میزنند، دوست دارند خرابکاری کنند در چاکرای اول مشکل دارند.

چگونه چاکرای اول را متعادل کنیم؟

این چاکرا انرژی حیات را تشکیل می دهد و فرد را سفت و محکم بر زمین نگه می دارد.

اگر چاکرای اول سالم باشد: از طریق این چاکرا احساس شادابی و انرژی می کنید. این چاکرا بر حس بویایی و قسمت های محکم بدن مانند دندان ها و استخوان ها و ناخن ها نظارت دارد.

اگر چاکرای اول پرکار باشد: باعث می شود فرد سلطه جو، خودمحور و مادی گرا شود.

اگر چاکرای اول کم کار باشد : در این صورت فرد احساس اضطراب و ناامنی می کند و مدام عصبی می شود.

علائم فیزیکی عدم توازن چاکرا: درد مفاصل، کمردرد، چاقی، یبوست و سیستم ایمنی ضعیف.

جالب است بدانید که در افراد مسن این چاکرا مقداری ،یا به طور کامل تهی است، به همین دلیل بدن افراد مسن ضعیف و کوچک تر می شود ، ستون فقرات آن ها انحنا برداشته و ترمیم زخم ها و شکستگی استخوان های آن ها کند تر می شود ،سلامت چاکرای اول برای حفظ جوانی و سلامتی فرد بسیار مهم است.

روش توازن چاکرای ریشه

1- هر نوع دلخوری که در گذشته بین شما و خانواده تان رخ داده است را حل کنید.
2-  هر نوع شک و تردید و منفی بافی را از خودتان دور کرده و به مادیات کمتر توجه کنید.
3- سعی کنید بیشتر با مردم بجوشید و معاشرت کنید

چاکرای اول، انرژى قرمز رنگ را جذب می کند. این انرژى به ما امکان تحرک و انجام فعالیت هاى زمینی را می دهد. همچنین درک آگاهی از حضور خود. بنابراین اعتماد بنفس ما با این چاکرا مرتبط است.

هر گونه انسداد در چاکراى اول که به کم کارى این چاکرا منجر شود موجب احساس خستگی مفرط، جسارت کم، خواب زیاد از حد، تنبلی و یا مقاومت در برابر فعالیت هایی خاص می شود که فرد را از آنها باز می دارد.

همچنین پر کار بودن چاکراى اول، موجب افراط مانند افراط در کار کردن، خرج کردن، پرخاشگری، روابط جنسی و… می شود. پر کارى یک چاکرا می تواند از آنجا موجب شود که چاکراى دیگرى دچار مشکل باشد و فشار بر روی چاکراهاى دیگر وارد شود.
براى درک وضعیت چاکراى اول خود کافیست با تمرکز بر زندگی روزمره خود بیاندیشید و خود را بشناسید.

روشهایی نیز وجود دارند که در آن می توان وضعیت چاکرا را بررسی کرده (تست چاکرا) و آن را درمان نمود.

تذکر: هیچ وقت قبل از پاکسازی کامل هفت چاکرا ها اقدام به فعالسازی و تمرین بر روی چاکرایی خاص را نکنید. چون اگر از چاکرای اول شروع به پاکسازی نکنید ، اختلالات زیادی در کارکرد چاکراها ایجاد می شود و ممکن است دچار مشکلات زیادی شوید.  مانند لیوانی پر از آب و گل، شما فقط با فعالسازی چاکرا آب را بیشتر از حد گل آلود میکنید و تاثیری در سلامت چاکراها ایجاد نمی کنید و برعکس کارکرد آن ها را دچار اختلال می کنید.

عملکرد متعادل چاکرای اول

• هماهنگی با امکانات کره زمین،
• اتصال با دنیای فیزیکی،
• تعادل با طبیعت،
• حس اطمینان و امنیت در کره زمین،
• حس سپاس از نعمتها،
• دسترسی آسان اهداف
• سخنوری و نغمه سرائی
• روحیه شاد
• احساس راحتی وآسایش
• قابلیت اعتماد کردن و برقراری ارتباط
• احساس تعلق خاطر به دیگران

عملکرد نامتعادل چاکرای اول

• اعمال و افکار در محدوده مادی
• افراط در مسائل احساسی و لذات جسمانی: غذای خوب، مشروبات الکلی، ارضای جنسی…
• انجام خواسته ها بدون در نظر گرفتن عواقب
• تمایل زیاد برای حفظ فاصله و امنیت
• عدم تمایل به پذیرش محبت دیگران و همچنین ابراز محبت به دیگران
• ندیده گرفتن خواسته های دیگران و بی توجه بودن ناخودآگاه نسبت به آنها
• افراط در لذائذ زندگی باعث بی توجهی نسبت به تغذیه سالم، آرامش کافی و روش زندگی موزون و هماهنگ می شود.
• ترس از دست دادن و بدست نیاوردن آنچه که حق فرد محسوب میشود
• داشتن نگرش خاص و امیالی که فرد نمیتواند از آنها خود را خلاص کند .
• نادانی و دید مادی
•غارت زمین و تخریب تعادل طبیعی کره زمین، نشانه عملکرد ناقص و معیوب چاکرای ریشه بسیاری از انسانهای امروزی است.

راه های بهبود چاکرای اول

روی زمین پابرهنه راه بروید، روی ماسه، روی چمن، خاک، حتی در بالکن پابرهنه بشوید و راه بروید تا انرژی از زمین به وسیله چاکرای فرعی کف پاها به چاکرای اول رسیده و به تعادل برسد.

از میوه ها و غذاهای قرمز استفاده کنید. مثل سیب سرخ، چغندر، فلفل قرمز ، گوجه و…

سنگ عقیق تهیه کنید. روزی یک ربع در دست راست و یک ربع در دست چپ بگذارید و دستتان را مشت کنید.

زنجبیل را در غذاهایتان مصرف کنید، یا دمنوش یا در چای ترکیب کنید.

 

لطفا پس از مطالعه نظر خود را در مورد این مقاله بنویسید. 

با تشکر مدیریت سایت لطفا با لایک این مطلب ما را دلگرم و حمایت کنید.

 


برچسب ها : ,,,,,,
چاکرا چیست؟
دسته بندی : انجمن نورالهی,چاکرا,,
  • بازدید : (289)
چاکرا چیست؟

چاکرا‌ها (مراکز انرژی) مراکز هفتگانه قدرتند که در ستون فقرات در کالبد اثیری قرار دارند و در واقع رابط بین روح و جسم هستند. چاکرا کلمه‌ای سانسکریت و به معنای چرخ است.

چاکرا‌ها مدام در حال چرخش هستند که به آن‌ها نیروی حیات هم می‌گویند و از میان شبکه‌ای از مجرا‌های باریک به نام نادی در سراسر بدن جریان دارند.

در حدود ۷۲۰۰۰ نادی در کالبد انسان وجود دارد.

چاکرا‌ها روی نادی اصلی قرار دارند و در سرتاسر ستون فقرات امتداد دارند. چاکرا‌ها دوار هستند.

بدن ما شامل انرژی‌های مثبت و منفی است. سمت راست بدن حاوی انرژی مثبت و سمت چپ بدن حاوی انرژی منفی است.

این انرژی‌ها بر مسیر چرخشی چاکرا‌ها نیز تاثیر می‌گذارند. به نظر می‌رسد هر چاکرا نام و رنگ به خصوصی نیز دارد که به طور مارپیچ از مرکز آن به سمت بیرون در حرکت است و به یکی از رنگ‌های رنگین کمان مربوط می‌شود. هزاران سال است که چاکرا‌ها در شرق شناخته شده و مورد استفاده قرار گرفته اند.

چاکرا‌های اصلی

چاکرا‌های اصلی مراکز انرژی در حال چرخش هستند که به‌طور معمول ۳ تا ۴ اینچ قطر دارند و اعضای اصلی و حیاتی کالبد فیزیکی را کنترل می‌کنند و به آن‌ها انرژی می‌دهند.

چاکرا‌های اصلی درست مانند نیروگاه‌هایی هستند که انرژی حیاتی را برای اعضای حیاتی و اصلی تأمین می‌کنند.

اگر این نیروگاه‌ها به خوبی کار نکنند اعضای حیاتی ضعیف یا بیمار می‌شوند، زیرا برای درست کار کردن، انرژی حیاتی کافی ندارند.

چاکرا‌های فرعی

قطر چاکرا‌های فرعی یک تا دو اینچ است و چاکرا‌های بسیار کوچک، بخش‌های کم اهمیت‌تر کالبد جسمانی را کنترل می‌کنند و به آن‌ها انرژی می‌دهند.

چاکرا‌ها در داخل کالبد فیزیکی نفوذ می‌کنند و در ورای آن نیز امتداد می‌یابند.

چاکرا‌ها از دو طریق غده درون‌ریز و سیستم عصبی بر جسم اثر متقابل دارند.

معرفی هفت چاکرا

  1.  چاکرای ریشه: در پایین ستون فقرات قرار دارد و رنگش قرمز است.
  2.  چاکرای خارجی: در پشت و تقریبا پنج سانتیمتری زیر ناف قرار دارد و رنگ آن نارنجی است.
  3.  چاکرا خورشیدی: چهار انگشت بالاتر از ناف است. به آن گوهر ناف می‌گویند و رنگش زرد است.
  4.  چاکرا قلب: در مرکز سینه و در امتداد قلب قرار دارد و رنگ آن سبز است.
  5.  چاکرا گلو: در سطح گلو قرار گرفته است و رنگ آن آبی است.
  6.  چاکرا چشم سوم (پیشانی): در پیشانی و بین دو ابرو قرار دارد و به رنگ نیلی است.
  7.  چاکرا فرق سر: در بالاترین قسمت سر قرار دارد و قوی‌ترین ارتعاشات انرژی بدن را زیر نظر دارد که رنگ آن بنفش است.

زمانی که مجرای چاکرا‌ها بسته شود و یا از حالت تعادل خارج شوند، منجر به بیماری می‌شود. سرکوب کردن هر نوع احساسات و عواطف و شوک عصبی و هر نوع ناراحتی و لطمه روحی باعث می‌شود که چاکراها، یعنی مراکز انرژی حیاتی از حالت تعادل خارج شوند.

غم و غصه، عصبانیت، حسادت، خودخوری و رنجش، صدمه شدیدی به چاکرا‌ها می‌زند و آن‌ها بسته می‌شوند. برای برقراری تعادل مجدد، باید فورا هر نوع احساس ناخوشایند خود را شناسایی و هر نوع انرژی منفی را رها کنید تا چاکرا‌ها بتوانند دوباره متعادل شوند.

وظایف چاکرا

  1.  جذب، گوارش و توزیع پرانا (انرژی حیاتی) در بخش‌های مختلف بدن بر عهده آنهاست.
  2.  کنترل، تقویت و مسئولیت درست کار کردن کالبد جسمانی و اعضای مختلف آن را برعهده دارند. غده درون‌ریز به وسیله بعضی از چاکرا‌های اصلی تنظیم می‌شوند و انرژی می‌گیرند. با کنترل و دستکاری چاکرا‌های اصلی می‌توان غده درون‌ریز را تحریک یا مهار کرد. تعداد زیادی از ناخوشی‌ها، تا حدودی ناشی از خوب کار نکردن چاکرا‌ها هستند.
  3. بعضی از چاکرا‌ها مراکز استعداد‌های روانی هستند. فعال‌سازی چاکرا‌های خاص ممکن است باعث توسعه یافتن استعداد‌های روانی خاص شود. برای مثال چاکرا‌های کف دست برای فعال کردن، آسانترین و امن‌ترین چاکرا‌ها هستند. با فعال کردن چاکرا‌هایی که در مرکز کف دست‌ها قرار دارند فرد می‌تواند توانایی خود را در احساس کردن انرژی‌های لطیف، هاله درونی، هاله تندرستی و هاله بیرونی توسعه دهد. این کار با تمرکز کردن به سادگی انجام می‌شود.

فعال‌سازی چاکرا

تمرینات و تکنیک‌هایی که می‌تواند این مراکز را فعال سازند متعدد و ویژه هستند و نیاز به کسب مهارت طی چند ماه تا چندین سال است.

توانایی و قدرت‌های حاصل از فعال شدن انرژی چاکراها، کرامت یا سیدهی نامیده می‌شود و به معنای قدرت‌های روحی است.

 

 


برچسب ها : ,,,,,,